O kolik zrychlí díky vývoji aktuální monoposty Formule 1 v průběhu sezóny? Rozdíly se mezi týmy na špici a chvostu pole liší, jak vysvětluje technický ředitel Marussie Pat Symonds.
"Rozdíl mezi výkonnosti vozů v posledním závodu roku v Brazílii a tím prvním v Melbourne opravdu závisí na tom, kde se na roštu pohybujete," vysvětluje Symonds, jehož Marussia patří k týmům, které obvykle okupují ty nejzazší pozice na roštu.
"Protože jsou pravidla již po několik let relativně stabilní, zisky se na čele těžko hledají. Pokud nedojde k nalezení přelomového nápadu, pak bych očekával, že špičkové týmy zrychlí v průběhu sezóny o půl až jednu sekundu," odhaluje Symonds.
"Vzadu se dá zrychlit více. U Marussie jsme našli kolem dvou sekund díky prozkoumávání různých směrů během roku. Je škoda, že nikdy nedostaneme příležitost to skutečně zjistit - pouze na simulátorech," dodává Symonds.
Týmy by se na sklonku roku musely vrátit znovu do Austrálie, abychom si udělali přesný obrázek o tom, jak se kdo během roku na dráze skutečně zlepšil.
Týmy ze zadní části roštu zrychlí během roku více než ty špičkové (foto: Marussia F1 Team)
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.