O kolik zrychlí díky vývoji aktuální monoposty Formule 1 v průběhu sezóny? Rozdíly se mezi týmy na špici a chvostu pole liší, jak vysvětluje technický ředitel Marussie Pat Symonds.
"Rozdíl mezi výkonnosti vozů v posledním závodu roku v Brazílii a tím prvním v Melbourne opravdu závisí na tom, kde se na roštu pohybujete," vysvětluje Symonds, jehož Marussia patří k týmům, které obvykle okupují ty nejzazší pozice na roštu.
"Protože jsou pravidla již po několik let relativně stabilní, zisky se na čele těžko hledají. Pokud nedojde k nalezení přelomového nápadu, pak bych očekával, že špičkové týmy zrychlí v průběhu sezóny o půl až jednu sekundu," odhaluje Symonds.
"Vzadu se dá zrychlit více. U Marussie jsme našli kolem dvou sekund díky prozkoumávání různých směrů během roku. Je škoda, že nikdy nedostaneme příležitost to skutečně zjistit - pouze na simulátorech," dodává Symonds.
Týmy by se na sklonku roku musely vrátit znovu do Austrálie, abychom si udělali přesný obrázek o tom, jak se kdo během roku na dráze skutečně zlepšil.
Týmy ze zadní části roštu zrychlí během roku více než ty špičkové (foto: Marussia F1 Team)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.