Oba spolu bojovali na trati například v rámci šampionátu Formule 1, oba však ve světě Grand Prix už nepůsobí - každý z jiného důvodu. Jak Kubica tak Glock působí momentálně v jiném druhu motorsportu, nicméně oba zažili povedené víkendy.
Robert Kubica se zranil při rally a po dlouhé rekonvalescenci se snaží oklikou přes (opět) rally vrátit do F1. Timo Glock musel odejít z Marussie před letošní sezonou, protože si tým nemohl dovolil zaplatit mu jeho gáži a musel vzít platícího jezdce. Němec zvolil pro letošní rok svoje národní mistrovství v cestovních vozech - šampionát DTM.
Robert Kubica vyhrál svoji druhou soutěž v rámci MS (startuje v šampionátu WRC2) v Řecku. V jeho první soutěži v Portugalsku ho zbrzdila technika, v Řecku už nezaváhal. Narozdíl od šampionátu ERC, ve kterém Robert odjel také 3 soutěže, se vyvaroval jezdeckým chybám. Na rozbité šotolině kolem města Loutraki se Robert ujal vedení hned v pátek večer, kdy soutěž začínala.
Robert s Citroënem DS3 RRC na trati Řecké rally
Zkraje soutěže se chvíli držel i na bodovaném 10. místě v celkovém hodnocení. Jeho náskok v cíli soutěže v rámci WRC2 byl téměř 1:30 min. Jak se vyvíjel závod Polaka s Citroënem DS3 RRC si můžete připomenout v tomto článku.
Timo Glock měl o tomto víkendu na programu třetí díl šampionátu DTM, který se jel v Rakousku na Red Bull Ringu (pro fanoušky F1 se jedná o bývalý A1 Ring, na kterém se ještě v roce 2003 jezdila F1, jenže pak okruh začal chátrat a před několika lety jej zakoupil a zrenovoval Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu). Glockovi se kvalifikace moc nepovedla, startoval až jako 12. Ani v předchozích dvou závodech (Hockenheimring a Brands Hatch) neměl moc štěstí.
Timo Glock ve žlutém zbarvéní své M3 DTM
V závodu Timo Glock se svým týmem M-TEK BMW zvolil odlišnou strategii, když zajel brzy na výměnu pneumatik a na měkčích pneumatikách Option absolvoval dlouhý stint. Díky volné trati před sebou dokázal zajíždět parádní kola, která nejenže mu přinesla první body v DTM, ale dokonce se hned prosadil na podium - byl třetí. Závod v Rakousku popisuje tento článek.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.