Oba spolu bojovali na trati například v rámci šampionátu Formule 1, oba však ve světě Grand Prix už nepůsobí - každý z jiného důvodu. Jak Kubica tak Glock působí momentálně v jiném druhu motorsportu, nicméně oba zažili povedené víkendy.
Robert Kubica se zranil při rally a po dlouhé rekonvalescenci se snaží oklikou přes (opět) rally vrátit do F1. Timo Glock musel odejít z Marussie před letošní sezonou, protože si tým nemohl dovolil zaplatit mu jeho gáži a musel vzít platícího jezdce. Němec zvolil pro letošní rok svoje národní mistrovství v cestovních vozech - šampionát DTM.
Robert Kubica vyhrál svoji druhou soutěž v rámci MS (startuje v šampionátu WRC2) v Řecku. V jeho první soutěži v Portugalsku ho zbrzdila technika, v Řecku už nezaváhal. Narozdíl od šampionátu ERC, ve kterém Robert odjel také 3 soutěže, se vyvaroval jezdeckým chybám. Na rozbité šotolině kolem města Loutraki se Robert ujal vedení hned v pátek večer, kdy soutěž začínala.
Robert s Citroënem DS3 RRC na trati Řecké rally
Zkraje soutěže se chvíli držel i na bodovaném 10. místě v celkovém hodnocení. Jeho náskok v cíli soutěže v rámci WRC2 byl téměř 1:30 min. Jak se vyvíjel závod Polaka s Citroënem DS3 RRC si můžete připomenout v tomto článku.
Timo Glock měl o tomto víkendu na programu třetí díl šampionátu DTM, který se jel v Rakousku na Red Bull Ringu (pro fanoušky F1 se jedná o bývalý A1 Ring, na kterém se ještě v roce 2003 jezdila F1, jenže pak okruh začal chátrat a před několika lety jej zakoupil a zrenovoval Dietrich Mateschitz, majitel Red Bullu). Glockovi se kvalifikace moc nepovedla, startoval až jako 12. Ani v předchozích dvou závodech (Hockenheimring a Brands Hatch) neměl moc štěstí.
Timo Glock ve žlutém zbarvéní své M3 DTM
V závodu Timo Glock se svým týmem M-TEK BMW zvolil odlišnou strategii, když zajel brzy na výměnu pneumatik a na měkčích pneumatikách Option absolvoval dlouhý stint. Díky volné trati před sebou dokázal zajíždět parádní kola, která nejenže mu přinesla první body v DTM, ale dokonce se hned prosadil na podium - byl třetí. Závod v Rakousku popisuje tento článek.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.