Giancarlo Minardi tvrdí, že Lotus bude mať problémy udržať si Räikkönena v tíme a že fínsky pilot by sa mohol znovu dostať do McLarenu.
V poslednom období sa objavujú informácie u veľmi delikátnej finančnej situácii v Lotuse. Hovorí sa o stratách vo výške viac ako 56 miliónov USD (viď článok).
Niektorí dodávatelia anglického tímu potvrdili, že im meškajú platby od Lotusu, ale zatiaľ sú vyplácané, aj keď s oneskorením. V samotnom tíme sa nezdajú byť zodpovední ľudia znepokojení a pokračujú ďalej vo vývojí nových častí auta. Skrátka, všetko je v norme.
Rovnako však nepremýšľa Giancarlo Minardi. Priniesol do polemiky okolo pôsobenia Kimiho v nasledujúcej sezóne nový pohľad hodný aspoň diskusie medzi fanúšikmi. Taliansky manažér si myslí, že pre Lotus bude v tejto situácii ťažké udržať si Räikkönena, najmä z finančného hľadiska: „V súčasnej situácii si ťažko udržia Kimiho, ktorý zatiaľ vyčkáva. Nedivil by som sa, keby rozmýšľal o návrate do McLarenu.“
Svoje predpoklady Minardi vysvetľuje nasledovne: “V McLarene sa objavili signály, že by si chcel Button užiť jeden voľný rok, ak nie priamo zmeniť štýl života. V Red Bulle by asi ťažko Vettel akceptoval Räikkönena, ktoý by mohol ohroziť jeho pozíciu v tíme. Kimi je víťazný typ, avšak veľmi ťažko sa podriaďuje.“
Zdá sa, že všetci naokolo „dobre vedia“, čo by mal v budúcej sezóne Räikkönen urobiť, možno lepšie ako on sám... No konečné rozhodnutie zostane len na ňom.
(foto: McLaren Mercedes)
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.