MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly během Velké ceny Monaka v boxech a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Nejlepší práci při přezouvání svých jezdců v Monte Carlu předváděli mechanici Red Bullu. Marka Webbera v 25. kole odbavili za 2,7 sekundy, zastávka Sebastiana Vettela o pět kol později trvala jen o desetinu sekundy déle.
Velmi dobře pracovalo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo jen 3 sekundy, a McLaren, který Jensona Buttona a Sergia Péreze přezul za 3,1 s, resp. 3,2 sekundy.
Týmy při pozastavení závodu po Maldonadově havárii dostali možnost "zdarma" libovolně přezout své piloty, čehož využili všichni krom Caterhamu v případě Van der Gardeho.
Drtivá většina se vzhledem k monackým možnostem k předjíždění rozhodla závod odjet na jedinou zastávku, k čemuž jim pomohly i safety car fáze.
Výjimkou byl Paul di Resta startující ze sedmnácté pozice. Ze super-měkkých přešel na měkké pneumatiky v devátém kole, do vyvěšení červených vlajek už byl jedenáctý. Po volném přezutí během přerušení nakonec dojel jako devátý.
Velkou cenu zahájil na měkkých pneumatikách pouze Gutiérrez; z těch, kteří vypadli, je pro start nazuli i Grosjean, Ricciardo a Massa.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách absolvoval již zmíněný Di Resta: 37 kol, tj. 47,4 % závodu. Na super-měkkých ujel ještě o kolo více Vergne - 48,7 % (38 kol z celkových 78).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.