MONAKO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle týmy pracovaly během Velké ceny Monaka v boxech a jaké strategie naordinovaly svým pilotům?
Nejlepší práci při přezouvání svých jezdců v Monte Carlu předváděli mechanici Red Bullu. Marka Webbera v 25. kole odbavili za 2,7 sekundy, zastávka Sebastiana Vettela o pět kol později trvala jen o desetinu sekundy déle.
Velmi dobře pracovalo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo jen 3 sekundy, a McLaren, který Jensona Buttona a Sergia Péreze přezul za 3,1 s, resp. 3,2 sekundy.
Týmy při pozastavení závodu po Maldonadově havárii dostali možnost "zdarma" libovolně přezout své piloty, čehož využili všichni krom Caterhamu v případě Van der Gardeho.
Drtivá většina se vzhledem k monackým možnostem k předjíždění rozhodla závod odjet na jedinou zastávku, k čemuž jim pomohly i safety car fáze.
Výjimkou byl Paul di Resta startující ze sedmnácté pozice. Ze super-měkkých přešel na měkké pneumatiky v devátém kole, do vyvěšení červených vlajek už byl jedenáctý. Po volném přezutí během přerušení nakonec dojel jako devátý.
Velkou cenu zahájil na měkkých pneumatikách pouze Gutiérrez; z těch, kteří vypadli, je pro start nazuli i Grosjean, Ricciardo a Massa.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách absolvoval již zmíněný Di Resta: 37 kol, tj. 47,4 % závodu. Na super-měkkých ujel ještě o kolo více Vergne - 48,7 % (38 kol z celkových 78).
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.