Kimi Räikkönen věří, že se Lotus může vyrovnat Mercedesu, který ovládl čtvrteční tréninky v Monte Carlu.
Finský pilot sice na nejrychlejšího Nica Rosberga v prvním tréninku ztratil 1,314 sekundy, ve druhém se mu ale již podařilo odstup snížit na 0,752 s a nevidí důvod, proč by se Lotus Mercedesu nemohl v sobotní kvalifikaci vyrovnat.
"Myslím, že jo, pokud uděláme všechno správně... Proč ne? Uvidíme, co se přihodí v sobotu. Mohli byste si myslet, že budou velmi rychlí. Dnes byli velmi rychlí, ale věci se mohou změnit. Musíme počkat a uvidíme. Nemám zájem tipovat, jak to v sobotu může dopadnout," říká Räikkönen.
"Musíme se podívat na to, jak to vypadalo dopoledne. Pokud to bylo stejné, pak by to byla katastrofa. Hodně jsme se ale zlepšili. Stále to je lepší a lepší," pokračuje Kimi, který s novou přilbou dává opět vzpomenout na svého oblíbeného Jamese Hunta (viz fotogalerie pod článkem).
Dobře ví, že pro úspěch v Monaku bude muset startovat z první či druhé řady: "Pokud chceme vyhrát, pak zřejmě ano."
Lotusu chybí 0,75 sekundy, přesto věří, že si to v sobotu s Mercedesy bude moci rozdat(foto: Lotus F1 Team)
Jeho týmový kolega Romain Grosjean ve druhém tréninku po 10 kolech havaroval, ale velkou hlavu si z toho nedělá: "Nejde o nic velkého. Je to trochu škoda, protože jsme ztratili nějaký čas, ale věřím si.
Zablokoval jsem kola, když už jsem byl v zatáčce, takže jsem s tím žel už opravdu nic nemohl dělat. Myslím, že to bude těsné. Fernando je rychlý, oba Mercedesy a myslím, že my také. Bude to dobrá bitva," předvídá Francouz.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.