Kimi Räikkönen hovoří o svém budoucím působení v F1 a vztahu k ní. Smlouvu na příští rok ještě nemá, pokud ho ale závodění přestane bavit, nebude s odchodem váhat.
Fin je znám svým chladnějším vztahem k médiím, odmítá ale, že by nebyl ochoten plnit své povinnosti: "Dělám teď rozhovor, ne? Vím, že tohle pro sponzory musím, ale neudělám nic víc, než musím."
Řeč se poté stáčí k letošní výborné formě Lotusu, k němuž se přidal po svém návratu do F1. Neměl o svých schopnostech před tím pochybnosti? "OK, máte trochu obavy o to neznámé, protože jste to chvíli nedělali. Ale ve Formuli 1 jsem jezdil většinu svého života, byli tam stejní lidé a moc se toho nezměnilo. Možná mi to zabralo pár kol, než jsem se do toho dostal a zrychlil."
"Větší starosti jsem si dělal o auto. Během zimního testování velmi rychle poznáte, jestli to auto bude na h.... A když tomu tak je, víte, že ve zbytku sezóny jen budete marnit svůj čas," pokračuje Räikkönen, kterému letos na vedoucího Sebastiana Vettela scházejí pouze 4 body.
O své budoucnosti ještě nepřemýšlí. "Pro příští rok nemám smlouvu. Pojďme hovořit o tom či o onom, rozhodnutí musím udělat já," pokračuje s tím, že má nejméně dvě možnosti: zůstat u Lotusu či odejít k jinému týmu, např. k Red Bullu. Nebo taky může z F1 znovu odejít.
"F1 není můj život, jen miluji závodění. A můžu přestat zítra... pokud ztratím tu lásku. Zkrátka nemám plán do budoucnosti. Mám jeden titul mistra světa, což bylo mým jezdeckým cílem od mládí. Pokud odejdu zítra, budu spokojený. Zkrátka odejdu, budu dělat normální věci a uniknu před všemi těmi sr......"
Kimiho závodění v F1 zatím baví, v šampionátu mu patří druhé místo (foto: Lotus F1 Team)
"Lidé na mě mají své názory, a to je v pořádku. Tohle je má práce a jsem si jistý, že lidé jsou v práci a doma odlišní. Mám život mimo F1, který je zkrátka jiný," dodává pro Sport 360° Räikkönen, který se o víkendu v Monaku chystá zaútočit na další vítězství v F1.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.