Sice není Claire Williamsová v roli zástupkyně šéfa týmu dlouho, nicméně už má poměrně jasnou představu o tom, co je třeba k co možná největšímu úspěchu.
Pro Claire Williamsovou nebyl vstup do letošní sezony v roli zástupkyně šéfa týmu určitě lehký. Tradiční závodní stáj musela přetrpět pět závodů bez jediného bodu a nějaké zlepšení jsme neviděli ani na prvním evropském závodu v Barceloně.
Místo kýženého kroku vpřed se jezdci spíše ještě propadli. Jezdec Caterhamu, Giedo van der Garde, byl do svého odstoupení před oběma modrými monoposty. Jeho týmový kolega, Charles Pic, závod dokončil nalepený na zadním křídle Valtteriho Bottase.
Pokud chce Williams navázat na svoje staré úspěchy, tak se musí něco změnit. Na Claire tedy v následujících týdnech čeká hodně práce. Nicméně úspěchy na trati jsou pro dosavadní šéfku týmu v oblasti marketingu, komunikace a sponzoringu jen částí úspěchu. Dle ní musí stáj, aby pro ní byla tato sezona úspěšná, splnit tři body.
Její dosavadní role, zdá se, by mohla k naplnění těchto tří podmínek přispět. "Rozpočet je stále nejdůležitější," říká Claire Williamsová pro formula1.com. "Chtěla bych generovat více příjmů než vloni. Pro mě je hodně důležité do týmu dostat tolik peněz, kolik jen bude možné. Čím více peněz máte, tím lepší mohou být vaše vozy."
Claire spolu se svým otcem a Berniem Ecclestonem slaví vítězství Maldonada vloni v Barceloně(foto: Williams F1 Team)
Dostatečný rozpočet je však pro dceru Franka Williamse pouze jedním ze tří kroků. "Za druhé bych chtěla zajistit, že tým bude v co nejlepší politické pozici." Třetí bod už nemůže s určitostí splnit - výsledky.
"To je možná to nejdůležitější: Být na špici pole a bojovat o šampionát." K tomu má však britský tým momentálně hodně daleko, Williamsová však jejich stáj povzbuzuje: "Nevzdám to, dokud tam opět nebudeme."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.