Ross Brawn připustil, že jeho Mercedes by se mohl v závodech po Monaku kvůli pneumatikám opět trápit, proto v továrně usilovně pracují na pochopení problémů, aby mohli začít vyvíjet patřičné řešení. Věří, že o víkendu svým pilotům určitě umožní zazářit.
Před Velkou cenou Monaka šéf Mercedesu uvádí: "Tým inženýrů se bude soustředit na to, aby z našeho vozu dostal na pomalém a hrbolatém okruhu maximum. Důraz bude kladen obzvlášť na dosažení konzistence pneumatik a jejich životnosti."
V minulých závodech dopláceli na vysoké opotřebení pneumatik, kvůli kterému se po vyhrané kvalifikaci během závodu propadali dozadu, často i mimo bodovaná místa. Svým problémům se snaží porozumět, aby pro další závody dokázali vyvinout patřičné řešení - pokud není příčina hlubší a nesouvisí s designem vozu.
"Mezi tím v Brackley a v Brixworthu pokračujeme v práci na porozumění příčin naší horší závodní výkonností v Barceloně, abychom vyvinuli správné řešení pro nadcházející tratě, kde by pro nás mohla být vysoká zátěž pneumatik znovu omezením," uvědomuje si potíže, které po Monte Carlu mohou znovu nastat.
"Monako obvykle není závodem, pro který by týmy přiváželi mnoho vylepšení, protože podmínky se na trati během víkendu mění. Prioritou je vždy to, aby se piloti cítili pohodlně před jedinečnou výzvou, které okruh představuje, a poskytnutí nastavení, s nímž by si věřili pro jízdu na limitu."
Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W04, který v závod nadměrně zatěžuje pneumatiky(foto: Daimler AG)
"Nico i Lewis zde byli v minulosti neuvěřitelně konkurenceschopní a tento víkend jim určitě umožníme, aby jejich talent zazářil," dodává Brawn.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.