Ross Brawn připustil, že jeho Mercedes by se mohl v závodech po Monaku kvůli pneumatikám opět trápit, proto v továrně usilovně pracují na pochopení problémů, aby mohli začít vyvíjet patřičné řešení. Věří, že o víkendu svým pilotům určitě umožní zazářit.
Před Velkou cenou Monaka šéf Mercedesu uvádí: "Tým inženýrů se bude soustředit na to, aby z našeho vozu dostal na pomalém a hrbolatém okruhu maximum. Důraz bude kladen obzvlášť na dosažení konzistence pneumatik a jejich životnosti."
V minulých závodech dopláceli na vysoké opotřebení pneumatik, kvůli kterému se po vyhrané kvalifikaci během závodu propadali dozadu, často i mimo bodovaná místa. Svým problémům se snaží porozumět, aby pro další závody dokázali vyvinout patřičné řešení - pokud není příčina hlubší a nesouvisí s designem vozu.
"Mezi tím v Brackley a v Brixworthu pokračujeme v práci na porozumění příčin naší horší závodní výkonností v Barceloně, abychom vyvinuli správné řešení pro nadcházející tratě, kde by pro nás mohla být vysoká zátěž pneumatik znovu omezením," uvědomuje si potíže, které po Monte Carlu mohou znovu nastat.
"Monako obvykle není závodem, pro který by týmy přiváželi mnoho vylepšení, protože podmínky se na trati během víkendu mění. Prioritou je vždy to, aby se piloti cítili pohodlně před jedinečnou výzvou, které okruh představuje, a poskytnutí nastavení, s nímž by si věřili pro jízdu na limitu."
Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W04, který v závod nadměrně zatěžuje pneumatiky(foto: Daimler AG)
"Nico i Lewis zde byli v minulosti neuvěřitelně konkurenceschopní a tento víkend jim určitě umožníme, aby jejich talent zazářil," dodává Brawn.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.