BARCELONA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Ferrari si krom vítězství ze Španělska odváží také nejrychlejší zastávku - Fernanda Alonsa přezulo ve 49. kole za 2,2 sekundy.
Podobný výkon předvedl také Red Bull při odbavování Vettela o dvě kola později, byli jen o zlomek sekundy pomalejší. Výkony mechaniků mistrovské stáje však byly konzistentnější, průměr všech čtyř zastávek dosáhl 2,51 sekundy, u Webbera 2,78 s.
U Ferrari naproti tomu byli průměrně o tři desetiny pomalejší než u Vettela. Lepší práci odváděli také mechanici McLarenu na Buttonově voze (2,65 s), pomalí však byli u Péreze (3,47 s), u něhož se dostali pod 3 sekundy pouze při první výměně pneumatik.
Zastávek dnes bylo požehnaně, průměrně 3,95 na závodníka, což je nad plán Pirelli, které cílí na 2 - 3 zastávky na velkou cenu. Částečně to bylo dáno charakteristikou okruhu, což vedlo k vysoké degradaci - podle italského dodavatele obutí se letos již takových úrovní nedočkáme.
Pouze se třemi zastávkami v boxech si vystačili Bottas, Button, Chilton, Räikkönen, Rosberg a Pic, většina ostatních pilotů se v boxech ukázala čtyřikrát.
Výjimkou byl Maldonado (5 zastávek) a Hülkenberg (6 zastávek), kteří si museli navíc před zraky svých mechaniků odpykávat penalizace: Venezuelan trestný průjezd boxy, Němec včetně 10 sekundového zastavení.
Ferrari se vyplatilo pečlivé plánování pneumatikové strategie od začátku víkendu, chytře využili přidělené sady v kvalifikaci a v závodě k tomu Alonso přidal nádherné předjížděcí manévry. Díky brzké první zastávce se mu hned v úvodu podařilo dostat se před Vettela, jenž se musel spokojit až se 4. místem.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Bottas: 22 kol, což představuje třetinu závodu vypsaného na 66 kol. Na nové tvrdé směsi vydržel nejdéle Pic - 24 kol (36,4 % závodu).
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.