BARCELONA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Ferrari si krom vítězství ze Španělska odváží také nejrychlejší zastávku - Fernanda Alonsa přezulo ve 49. kole za 2,2 sekundy.
Podobný výkon předvedl také Red Bull při odbavování Vettela o dvě kola později, byli jen o zlomek sekundy pomalejší. Výkony mechaniků mistrovské stáje však byly konzistentnější, průměr všech čtyř zastávek dosáhl 2,51 sekundy, u Webbera 2,78 s.
U Ferrari naproti tomu byli průměrně o tři desetiny pomalejší než u Vettela. Lepší práci odváděli také mechanici McLarenu na Buttonově voze (2,65 s), pomalí však byli u Péreze (3,47 s), u něhož se dostali pod 3 sekundy pouze při první výměně pneumatik.
Zastávek dnes bylo požehnaně, průměrně 3,95 na závodníka, což je nad plán Pirelli, které cílí na 2 - 3 zastávky na velkou cenu. Částečně to bylo dáno charakteristikou okruhu, což vedlo k vysoké degradaci - podle italského dodavatele obutí se letos již takových úrovní nedočkáme.
Pouze se třemi zastávkami v boxech si vystačili Bottas, Button, Chilton, Räikkönen, Rosberg a Pic, většina ostatních pilotů se v boxech ukázala čtyřikrát.
Výjimkou byl Maldonado (5 zastávek) a Hülkenberg (6 zastávek), kteří si museli navíc před zraky svých mechaniků odpykávat penalizace: Venezuelan trestný průjezd boxy, Němec včetně 10 sekundového zastavení.
Ferrari se vyplatilo pečlivé plánování pneumatikové strategie od začátku víkendu, chytře využili přidělené sady v kvalifikaci a v závodě k tomu Alonso přidal nádherné předjížděcí manévry. Díky brzké první zastávce se mu hned v úvodu podařilo dostat se před Vettela, jenž se musel spokojit až se 4. místem.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Bottas: 22 kol, což představuje třetinu závodu vypsaného na 66 kol. Na nové tvrdé směsi vydržel nejdéle Pic - 24 kol (36,4 % závodu).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.