BARCELONA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Ferrari si krom vítězství ze Španělska odváží také nejrychlejší zastávku - Fernanda Alonsa přezulo ve 49. kole za 2,2 sekundy.
Podobný výkon předvedl také Red Bull při odbavování Vettela o dvě kola později, byli jen o zlomek sekundy pomalejší. Výkony mechaniků mistrovské stáje však byly konzistentnější, průměr všech čtyř zastávek dosáhl 2,51 sekundy, u Webbera 2,78 s.
U Ferrari naproti tomu byli průměrně o tři desetiny pomalejší než u Vettela. Lepší práci odváděli také mechanici McLarenu na Buttonově voze (2,65 s), pomalí však byli u Péreze (3,47 s), u něhož se dostali pod 3 sekundy pouze při první výměně pneumatik.
Zastávek dnes bylo požehnaně, průměrně 3,95 na závodníka, což je nad plán Pirelli, které cílí na 2 - 3 zastávky na velkou cenu. Částečně to bylo dáno charakteristikou okruhu, což vedlo k vysoké degradaci - podle italského dodavatele obutí se letos již takových úrovní nedočkáme.
Pouze se třemi zastávkami v boxech si vystačili Bottas, Button, Chilton, Räikkönen, Rosberg a Pic, většina ostatních pilotů se v boxech ukázala čtyřikrát.
Výjimkou byl Maldonado (5 zastávek) a Hülkenberg (6 zastávek), kteří si museli navíc před zraky svých mechaniků odpykávat penalizace: Venezuelan trestný průjezd boxy, Němec včetně 10 sekundového zastavení.
Ferrari se vyplatilo pečlivé plánování pneumatikové strategie od začátku víkendu, chytře využili přidělené sady v kvalifikaci a v závodě k tomu Alonso přidal nádherné předjížděcí manévry. Díky brzké první zastávce se mu hned v úvodu podařilo dostat se před Vettela, jenž se musel spokojit až se 4. místem.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Bottas: 22 kol, což představuje třetinu závodu vypsaného na 66 kol. Na nové tvrdé směsi vydržel nejdéle Pic - 24 kol (36,4 % závodu).
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.