Čím dál častěji se spekuluje o možném konci aktivní kariéry Marka Webbera. Pokud by měl na konci sezóny Red Bull opustit, jeho perfektním nástupcem by podle Davida Coultharda byl Kimi Räikkönen.
Britský Daily Star včera přišel se zprávou, že se Webber rozhodl po skončení letošní sezóny Formuli 1 opustit. Odvolává se přitom na jeho blízké přátele, podle nichž připravuje prodej svého luxusního sídla v Británii a stěhování se zpět do rodné Austrálie. Nedávno se spekulovalo rovněž o jeho možném přestupu k Porsche a účasti ve vytrvalostních závodech WEC.
Kdo by jej mohl nahradit, pokud by se tyto neověřené zprávy nakonec potvrdily? Podle bývalého jezdce Davida Coultharda a konstruktéra Garyho Andersona by to mohl být Kimi Räikkönen, který podává s Lotusem výborné výkony a drží druhou příčku v letošním šampionátu.
"Věřím, že by [Kimi] by se Kimi do Red Bullu perfektně hodil. Nepřekvapilo by mě, kdyby o tom společně už nejednali," uvádí Anderson pro BBC.
Coulthard s ním souhlasí: "Pokud se Mark rozhodne dělat něco jiného, Kimi by pro Sebastiana byl perfektním týmovým kolegou."
Přestoupí Räikkönen příští rok k mistrovskému Red Bullu? (foto: Lotus F1 Team)
Räikkönen však o své budoucnosti po vypršení současného kontraktu podle Turun Sanomat nechce hovořit: "[Na rok 2013] smlouvu nemám, ale v určité chvíli na to budu muset myslet. Chci vyhrávat, a alespoň momentálně chci být tady [v Lotusu]."
Zájem o služby Fina nedávno potvrdil také majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, který jej na dálku pečlivě sleduje.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.