Deja-vu v poušti, i tak by se dal popsat pohled na pódium po Velké ceně Bahrajnu. Za čtvrtým závodem sezony se pro německý Sport1 ohlíží Hans-Joachim Stuck.
Za čtvrtým závodem letošní sezony na okruhu v Sakiru se ve svém komentáři ohlíží bývalý závodník F1 Hans-Joachim Stuck.
"Svět Sebastiana Vettela je po vítězství v Bahrajnu opět v pořádku a on se může usmívat se od ucha k uchu. A má důvod k radosti. Spolu s jeho týmem zjevně ví, jak fungují pneumatiky. Nebo je alespoň o něco lépe pochopili. Jsou lidé, kteří jsou šťastní, jen když vyhrávají. Vettel takový je a je to vlastně správně, protože jen ten, kdo vyhraje, je skutečně dobrý. Jinak by nebyl trojnásobným mistrem světa. Po problémech s týmovou režií v Malajsii svůj tým i sám sebe inspiroval a připravil si úspěch v Bahrajnu," zhodnotil Němec výkon jeho krajana.
Stuck chválí Räikkönena i Vettela, u Mercedesu stále nevidí velký pokrok (foto: GEPA pictures GmbH)
Přesto jej však mnohem více zaujal Kimi Räikkönen. Ten prý všem ukázal, jak se má zacházet s pneumatikami. "On a jeho tým Lotus zatím podávají nejvyrovnanější výkony a nyní se prosadil i Romain Grosjean. Räikkönenovi bych rozhodně dopřál titul, ale s možnosmi, jaký má jeho tým trošku pochybuji, že dokáže pravidelně útočit na svého kamaráda Vettela. Lotus nemá možnosti jako Red Bull nebo Ferrari, ale odvádí fantastickou práci," domnívá se Stuck.
Připomněl i Mercedes, který má podle jeho slov stále co dohánět. "Nevidím zatím v porovnání s minulými roky zřetelné zlepšení. Nové posily jako Niky Lauda či Toto Wolff své úkoly určitě splnily, ale to nestačí. Špičkové týmy bojují mezi sebou a i když jste na vrcholu, máte jen třetí či čtvrté místo. Myslím, že stále ještě nepochopili pneumatiky," upozornil a dodal, že nestačí být na špici v kvalifikaci, musíte to zopakovat i v závodě.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.