Deja-vu v poušti, i tak by se dal popsat pohled na pódium po Velké ceně Bahrajnu. Za čtvrtým závodem sezony se pro německý Sport1 ohlíží Hans-Joachim Stuck.
Za čtvrtým závodem letošní sezony na okruhu v Sakiru se ve svém komentáři ohlíží bývalý závodník F1 Hans-Joachim Stuck.
"Svět Sebastiana Vettela je po vítězství v Bahrajnu opět v pořádku a on se může usmívat se od ucha k uchu. A má důvod k radosti. Spolu s jeho týmem zjevně ví, jak fungují pneumatiky. Nebo je alespoň o něco lépe pochopili. Jsou lidé, kteří jsou šťastní, jen když vyhrávají. Vettel takový je a je to vlastně správně, protože jen ten, kdo vyhraje, je skutečně dobrý. Jinak by nebyl trojnásobným mistrem světa. Po problémech s týmovou režií v Malajsii svůj tým i sám sebe inspiroval a připravil si úspěch v Bahrajnu," zhodnotil Němec výkon jeho krajana.
Stuck chválí Räikkönena i Vettela, u Mercedesu stále nevidí velký pokrok (foto: GEPA pictures GmbH)
Přesto jej však mnohem více zaujal Kimi Räikkönen. Ten prý všem ukázal, jak se má zacházet s pneumatikami. "On a jeho tým Lotus zatím podávají nejvyrovnanější výkony a nyní se prosadil i Romain Grosjean. Räikkönenovi bych rozhodně dopřál titul, ale s možnosmi, jaký má jeho tým trošku pochybuji, že dokáže pravidelně útočit na svého kamaráda Vettela. Lotus nemá možnosti jako Red Bull nebo Ferrari, ale odvádí fantastickou práci," domnívá se Stuck.
Připomněl i Mercedes, který má podle jeho slov stále co dohánět. "Nevidím zatím v porovnání s minulými roky zřetelné zlepšení. Nové posily jako Niky Lauda či Toto Wolff své úkoly určitě splnily, ale to nestačí. Špičkové týmy bojují mezi sebou a i když jste na vrcholu, máte jen třetí či čtvrté místo. Myslím, že stále ještě nepochopili pneumatiky," upozornil a dodal, že nestačí být na špici v kvalifikaci, musíte to zopakovat i v závodě.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.