Co říká nejrychlejší dvojice Velké ceny Bahrajnu na současnou situaci kolem pneumatik? Sebastian Vettel spokojený není, Kimi Räikkönen se Pirelli zastává.
Nejhlasitější kritiku na adresu Pirelli pronášel Red Bull. Italský dodavatel do Bahrajnu přivezl středně-tvrdou místo měkké směsi, což hrálo nejrychlejšímu týmu do karet. Skončí po včerejším vítězství Vettela jejich stížnosti na pneumatiky?
"No, vzhledem k tomu, že jsme v posledních třech letech vyhráli mistrovství světa, tak nám lidé zřejmě naslouchají více než jiným. Alespoň ze svého pohledu můžu říci, že jsem o pneumatikách hovořil, stěžoval jsem si, ale vždy jsem říkal, že pokud ostatní odvádějí lepší práci, pak si nemáte právo stěžovat, musíme náskok stahovat," říká Vettel.
"Nemusíte být géniem, abyste si všimli, že se závod od závodu někteří s pneumatikami trápí - jedni více, druzí méně - a nemohou se dostat ke skutečné rychlosti svých vozů. Je to samozřejmě v těchto dnech velmi strategické, platí to pro všechny z nás.
Ze čtyř závodu jsme myslím měli dva dobré a dva průměrné, ale když se podíváte na výsledky, ani ten průměr není katastrofální. Dojet třetí a čtvrtý je velmi slušný výsledek a na to si určitě nestěžuji.
Na srovnání Formule 1 se stavem před několika lety byste se museli zřejmě zeptat spíše Kimiho než mě, je to ale určitě odlišné vzhledem k tomu, že na to nemůžete v každém kole tak tvrdě tlačit, musíte s pneumatikami pracovat a v určitých fázích závodu jen tak sedět a od toho se odrážet.
To, co tedy potřebujeme - alespoň podle pilotů, s nimiž jsem hovořil - je velmi odlišné a do určité míry méně příjemné než v minulosti," pokračuje Vettel.
Kimi si na pneumatiky nestěžuje: Pirelli nemůže potěšit každého, kdysi by pneumatiky při plné nádrži také nevydržely (foto: Lotus F1 Team)
Jak by současný stav hodnotí Räikkönen?"Zaprvé si nemyslím, že by Pirelli mohlo potěšit každého, ať už by udělali cokoliv. Vždy se najde někdo, kdo si bude stěžovat - i kdyby udělali změnu dle jejich představ a uspokojili je, pak přijdou další lidé, kteří budou chtít něco jiného a spokojeni nebudou, takže si nemyslím, že je jejich prací neustále něco měnit, když si někdo stěžuje nebo se někomu něco nelíbí," naráží Fin na nářky Red Bullu.
"I v minulosti kdybychom natankovali stejné množství paliva, tak bychom po celou dobu nemohli jezdit naplno, protože by pneumatiky odešly, takže si opravdu nemyslím, že by to nyní bylo až tak odlišné.
Jen jsme tehdy častěji stavěli a jezdili jsme s menším množstvím paliva. Řekl bych, že to je opravdu ten největší rozdíl. Jsem si jistý, že by pneumatiky v těch dnech dlouho nevydržely," dodává Räikkönen.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.