Co říká nejrychlejší dvojice Velké ceny Bahrajnu na současnou situaci kolem pneumatik? Sebastian Vettel spokojený není, Kimi Räikkönen se Pirelli zastává.
Nejhlasitější kritiku na adresu Pirelli pronášel Red Bull. Italský dodavatel do Bahrajnu přivezl středně-tvrdou místo měkké směsi, což hrálo nejrychlejšímu týmu do karet. Skončí po včerejším vítězství Vettela jejich stížnosti na pneumatiky?
"No, vzhledem k tomu, že jsme v posledních třech letech vyhráli mistrovství světa, tak nám lidé zřejmě naslouchají více než jiným. Alespoň ze svého pohledu můžu říci, že jsem o pneumatikách hovořil, stěžoval jsem si, ale vždy jsem říkal, že pokud ostatní odvádějí lepší práci, pak si nemáte právo stěžovat, musíme náskok stahovat," říká Vettel.
"Nemusíte být géniem, abyste si všimli, že se závod od závodu někteří s pneumatikami trápí - jedni více, druzí méně - a nemohou se dostat ke skutečné rychlosti svých vozů. Je to samozřejmě v těchto dnech velmi strategické, platí to pro všechny z nás.
Ze čtyř závodu jsme myslím měli dva dobré a dva průměrné, ale když se podíváte na výsledky, ani ten průměr není katastrofální. Dojet třetí a čtvrtý je velmi slušný výsledek a na to si určitě nestěžuji.
Na srovnání Formule 1 se stavem před několika lety byste se museli zřejmě zeptat spíše Kimiho než mě, je to ale určitě odlišné vzhledem k tomu, že na to nemůžete v každém kole tak tvrdě tlačit, musíte s pneumatikami pracovat a v určitých fázích závodu jen tak sedět a od toho se odrážet.
To, co tedy potřebujeme - alespoň podle pilotů, s nimiž jsem hovořil - je velmi odlišné a do určité míry méně příjemné než v minulosti," pokračuje Vettel.
Kimi si na pneumatiky nestěžuje: Pirelli nemůže potěšit každého, kdysi by pneumatiky při plné nádrži také nevydržely (foto: Lotus F1 Team)
Jak by současný stav hodnotí Räikkönen?"Zaprvé si nemyslím, že by Pirelli mohlo potěšit každého, ať už by udělali cokoliv. Vždy se najde někdo, kdo si bude stěžovat - i kdyby udělali změnu dle jejich představ a uspokojili je, pak přijdou další lidé, kteří budou chtít něco jiného a spokojeni nebudou, takže si nemyslím, že je jejich prací neustále něco měnit, když si někdo stěžuje nebo se někomu něco nelíbí," naráží Fin na nářky Red Bullu.
"I v minulosti kdybychom natankovali stejné množství paliva, tak bychom po celou dobu nemohli jezdit naplno, protože by pneumatiky odešly, takže si opravdu nemyslím, že by to nyní bylo až tak odlišné.
Jen jsme tehdy častěji stavěli a jezdili jsme s menším množstvím paliva. Řekl bych, že to je opravdu ten největší rozdíl. Jsem si jistý, že by pneumatiky v těch dnech dlouho nevydržely," dodává Räikkönen.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.