BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji v boxech a jaké pneumatikové strategie použili piloti ve Velké ceně Bahrajnu?
Absolutně nejrychlejší zastávku pouštního závodu předvedl Red Bull, který v 37. kole přezul Webbera za 2,4 sekundy. Vydařená byla i ta předchozí v 21. kole (2,6 s), průměr zkazila pouze ta první, která trvala 3,1 s. Na voze Vettela pracovali o něco pomaleji, pod 3 sekundy se dostali pouze jednou.
Nejkonzistentnější byli mechanici McLarenu, když Péreze odbavili v 10. kole za 2,8 s, o deset kol později za 2,6 s a nakonec za 2,7 s a zaznamenali nejlepší průměr (2,7 s). U Buttona se jim tolik nedařilo, o čemž svědčí o 0,6 s horší průměrný čas.
Výborné výkony byly v boxech vidění také u Mercedesu v případě Rosberga. Mechanici se nenechali zviklat pomalejším prvním odbavením (3,5) a Němce ve zbytku závodu přezouvali dvakrát za 2,6 a jednou dokonce za 2,5 s. U Hamiltona se pod 3 sekundy dostali pouze ve 22. kole.
Průměr práce mechaniků Ferrari na Alonsově monopostu zhoršila první zastávka se zaseknutým DRS systémem (4,4 s), další však byly vydařené: 2,7 s a dvakrát 2,5 s. U Massy zvládli zastávku do tří vteřin pouze jednou - ve 28. kole. Felipe muxel do boxů dvakrát kvůli defektu pneumatiky, podruhé se výměna protáhla na více než 8 s.
Pod tři sekundy se dostali také u Lotusu, když ve 34. kole Räikkönena poslali zpět na dráhu za 2,9 s a za stejnou dobu i Grosjeana ve 42. kole.
V závodě jsme díky malým rozdílům ve výkonnosti obou nabízených směsí viděli pestrou škálu různých strategií: dva z klasifikovaných pilotů vsadili na dvě zastávky (Di Resta a Räikkönen), jedenáct pilotů na tři (Bottas, Grosjean, Hamilton, Hülkenberg, Maldonado, Pérez, Pic, Ricciardo, Sutil, Vettel a Webber), sedm jezdců stavělo čtyřikrát (Alonso, Bianchi, Button, Gutiérrez, Chilton, Massa a Rosberg) a Van der Garde dokonce pětkrát.
Šestnáct pilotů si pro start vybralo středně-tvrdé pneumatiky, výjimkou byli Bottas, Grosjean, Gutiérrez, Hülkenberg, Massa a Vergne startující na tvrdých gumách.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl Massa: 21 kol (36,8 % závodu), na tvrdé jich ujel nejvíce Sutil: 24 kol (42,1 %).
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.