BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým pracoval nejrychleji v boxech a jaké pneumatikové strategie použili piloti ve Velké ceně Bahrajnu?
Absolutně nejrychlejší zastávku pouštního závodu předvedl Red Bull, který v 37. kole přezul Webbera za 2,4 sekundy. Vydařená byla i ta předchozí v 21. kole (2,6 s), průměr zkazila pouze ta první, která trvala 3,1 s. Na voze Vettela pracovali o něco pomaleji, pod 3 sekundy se dostali pouze jednou.
Nejkonzistentnější byli mechanici McLarenu, když Péreze odbavili v 10. kole za 2,8 s, o deset kol později za 2,6 s a nakonec za 2,7 s a zaznamenali nejlepší průměr (2,7 s). U Buttona se jim tolik nedařilo, o čemž svědčí o 0,6 s horší průměrný čas.
Výborné výkony byly v boxech vidění také u Mercedesu v případě Rosberga. Mechanici se nenechali zviklat pomalejším prvním odbavením (3,5) a Němce ve zbytku závodu přezouvali dvakrát za 2,6 a jednou dokonce za 2,5 s. U Hamiltona se pod 3 sekundy dostali pouze ve 22. kole.
Průměr práce mechaniků Ferrari na Alonsově monopostu zhoršila první zastávka se zaseknutým DRS systémem (4,4 s), další však byly vydařené: 2,7 s a dvakrát 2,5 s. U Massy zvládli zastávku do tří vteřin pouze jednou - ve 28. kole. Felipe muxel do boxů dvakrát kvůli defektu pneumatiky, podruhé se výměna protáhla na více než 8 s.
Pod tři sekundy se dostali také u Lotusu, když ve 34. kole Räikkönena poslali zpět na dráhu za 2,9 s a za stejnou dobu i Grosjeana ve 42. kole.
V závodě jsme díky malým rozdílům ve výkonnosti obou nabízených směsí viděli pestrou škálu různých strategií: dva z klasifikovaných pilotů vsadili na dvě zastávky (Di Resta a Räikkönen), jedenáct pilotů na tři (Bottas, Grosjean, Hamilton, Hülkenberg, Maldonado, Pérez, Pic, Ricciardo, Sutil, Vettel a Webber), sedm jezdců stavělo čtyřikrát (Alonso, Bianchi, Button, Gutiérrez, Chilton, Massa a Rosberg) a Van der Garde dokonce pětkrát.
Šestnáct pilotů si pro start vybralo středně-tvrdé pneumatiky, výjimkou byli Bottas, Grosjean, Gutiérrez, Hülkenberg, Massa a Vergne startující na tvrdých gumách.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl Massa: 21 kol (36,8 % závodu), na tvrdé jich ujel nejvíce Sutil: 24 kol (42,1 %).
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.