Kimi Räikkönen krčí rameny nad kritikou pneumatik Pirelli. Podle něj se od loňska moc nezměnily a stížnosti nechápe.
Pneumatiky Pirelli jsou opět v centru pozornosti a mnozí nešetří kritikou (více si můžete přečíst zde). Kimi Räikkönen však nechápe, proč si lidé stěžují.
"Myslím, že na těchto pneumatikách na to můžete tlačit, ale nikdy to není perfektní. Ne vždy na to můžete 100% šlápnout. Myslím, že jsou velmi dobré pro kvalifikaci a mají dobrou přilnavost, takže je to na vás a musíte se o ně během závodu starat. Není v tom moc velký rozdíl oproti loňsku, alespoň pro nás ne, takže fakt nechápu, proč si lidé stěžují," krčí rameny vítěz úvodního závodu v Austrálii.
Šéf týmu z Enstone Eric Boullier věří, že je na týmech, jak se s touto výzvou poperou. "Jako sport jsme našeho dodavatele pneumatik, Pirelli, požádali, aby dodali pneumatiky, které dovolí různé strategie a adaptace na to je součástí soutěže," domnívá se.
"Viděli jsme skvělé závody a vděčíme za to z části i Pirelli. Všichni máme stejné pneumatiky, takže je to na týmu a jezdci, aby z nich vytěžil maximum," dodal Boullier.
Vstup do sezony se Lotusu povedl. Räikkönen však nehodlá slavit předčasně (foto: Lotus F1 Team)
Pro oficiální stránky Lotusu Räikkönen také uvedl, že zatím příliš neoslavují, protože vzhledem k tomu, že sezona teprve začíná, je stále ještě brzy. Nyní se těší na závod v Bahrajnu, kde se loni černozlatým dařilo, když získali druhé a třetí místo.
"Ten okruh mám rád. Je jiný než většina okruhů, kam jezdíme a je pěkné být tam venku v poušti! Kdykoliv se podíváte kolem, všude je písek. Není lehné tam najít správné nastavení, protože povrch tratě se často během víkendu mění a občas ovlivní vyvážení i vítr, ale alespoň se nemusíte moc často strachovat, že bude pršet. Zažil jsem tam pár dobrých závodů a získal body, i když jsem nikdy nevyhrál. Možná se to letos změní," doufá třiatřicetiletý Fin.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.