Lotus si nedělá žádné starosti o to, zda se Red Bull pokusí zlákat Kimiho Räikkönena k přestup. Jedná se podle nich o politickou hru a Fin nemá žádný důvod odcházet.
Po propuknutí další vlny emocí a neshod v důsledku nerespektování týmové režie Sebastianem Vettelem v Malajsii se začalo spekulovat o tom, že by Marka Webbera mohl nahradit Kimi Räikkönen z Lotusu.
Výkonnost Jeana-Erica Vergneho ani Daniela Ricciarda zatím 100% nenaplňuje očekávání Red Bullu a jeho majitel Dietrich Mateschitz otevřeně připustil, že Fina řadí mezi kandidáty na pozici svého závodního pilota.
Majiteli Lotusu Gerardovi Lopezovi však zájem Red Bullu starosti nedělá, podle něj má Räikkönen dostatek důvodů pro to, aby u nich zůstal i v sezóně 2014.
"Kimiho pozice bude založena na řadě věcí a ne na tom, co říká Red Bull. Myslím, že teď mají dost své práce. Co se týče nás, vztah s Kimim je výborný," popisuje Lopez pro Autosport.
"Jsme tam, kde chceme být, on je tam, kde chce být, a můžu vám zaručit, že Kimi není ten druh člověka, který podepíše jakoukoliv předběžnou dohodu. Ne s kýmkoliv. Pokud mu budeme dávat to, co chce, pak nevidím žádný důvod, proč by odcházel.
My jsme spokojeni, takže nevidíme nějaký důvod, proč jej nahrazovat," říká majitel Lotusu, který by si bývalého mistra světa rád udržel. Výroky o zájmu Red Bullu považuje spíše za politický tah, jak uklidnit situaci v jejich týmu po malajské kontroverzi.
Kimi Räikkönen po druhém místě v Číně ztrácí na vedoucího Sebastiana Vettela jen tři body(foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že hovořit o budoucích jezdcích je nyní zcela mimo. Mají své vlastní problémy a možná něco takového řekli. Myslí si, že by jim to mohlo pomoci, ale netuším jak. Jsme na tom dobře tam, kde jsme, a myslím si, že Kimi zůstane," dodává Lopez.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.