Lotus si nedělá žádné starosti o to, zda se Red Bull pokusí zlákat Kimiho Räikkönena k přestup. Jedná se podle nich o politickou hru a Fin nemá žádný důvod odcházet.
Po propuknutí další vlny emocí a neshod v důsledku nerespektování týmové režie Sebastianem Vettelem v Malajsii se začalo spekulovat o tom, že by Marka Webbera mohl nahradit Kimi Räikkönen z Lotusu.
Výkonnost Jeana-Erica Vergneho ani Daniela Ricciarda zatím 100% nenaplňuje očekávání Red Bullu a jeho majitel Dietrich Mateschitz otevřeně připustil, že Fina řadí mezi kandidáty na pozici svého závodního pilota.
Majiteli Lotusu Gerardovi Lopezovi však zájem Red Bullu starosti nedělá, podle něj má Räikkönen dostatek důvodů pro to, aby u nich zůstal i v sezóně 2014.
"Kimiho pozice bude založena na řadě věcí a ne na tom, co říká Red Bull. Myslím, že teď mají dost své práce. Co se týče nás, vztah s Kimim je výborný," popisuje Lopez pro Autosport.
"Jsme tam, kde chceme být, on je tam, kde chce být, a můžu vám zaručit, že Kimi není ten druh člověka, který podepíše jakoukoliv předběžnou dohodu. Ne s kýmkoliv. Pokud mu budeme dávat to, co chce, pak nevidím žádný důvod, proč by odcházel.
My jsme spokojeni, takže nevidíme nějaký důvod, proč jej nahrazovat," říká majitel Lotusu, který by si bývalého mistra světa rád udržel. Výroky o zájmu Red Bullu považuje spíše za politický tah, jak uklidnit situaci v jejich týmu po malajské kontroverzi.
Kimi Räikkönen po druhém místě v Číně ztrácí na vedoucího Sebastiana Vettela jen tři body(foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že hovořit o budoucích jezdcích je nyní zcela mimo. Mají své vlastní problémy a možná něco takového řekli. Myslí si, že by jim to mohlo pomoci, ale netuším jak. Jsme na tom dobře tam, kde jsme, a myslím si, že Kimi zůstane," dodává Lopez.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.