Lotus si nedělá žádné starosti o to, zda se Red Bull pokusí zlákat Kimiho Räikkönena k přestup. Jedná se podle nich o politickou hru a Fin nemá žádný důvod odcházet.
Po propuknutí další vlny emocí a neshod v důsledku nerespektování týmové režie Sebastianem Vettelem v Malajsii se začalo spekulovat o tom, že by Marka Webbera mohl nahradit Kimi Räikkönen z Lotusu.
Výkonnost Jeana-Erica Vergneho ani Daniela Ricciarda zatím 100% nenaplňuje očekávání Red Bullu a jeho majitel Dietrich Mateschitz otevřeně připustil, že Fina řadí mezi kandidáty na pozici svého závodního pilota.
Majiteli Lotusu Gerardovi Lopezovi však zájem Red Bullu starosti nedělá, podle něj má Räikkönen dostatek důvodů pro to, aby u nich zůstal i v sezóně 2014.
"Kimiho pozice bude založena na řadě věcí a ne na tom, co říká Red Bull. Myslím, že teď mají dost své práce. Co se týče nás, vztah s Kimim je výborný," popisuje Lopez pro Autosport.
"Jsme tam, kde chceme být, on je tam, kde chce být, a můžu vám zaručit, že Kimi není ten druh člověka, který podepíše jakoukoliv předběžnou dohodu. Ne s kýmkoliv. Pokud mu budeme dávat to, co chce, pak nevidím žádný důvod, proč by odcházel.
My jsme spokojeni, takže nevidíme nějaký důvod, proč jej nahrazovat," říká majitel Lotusu, který by si bývalého mistra světa rád udržel. Výroky o zájmu Red Bullu považuje spíše za politický tah, jak uklidnit situaci v jejich týmu po malajské kontroverzi.
Kimi Räikkönen po druhém místě v Číně ztrácí na vedoucího Sebastiana Vettela jen tři body(foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že hovořit o budoucích jezdcích je nyní zcela mimo. Mají své vlastní problémy a možná něco takového řekli. Myslí si, že by jim to mohlo pomoci, ale netuším jak. Jsme na tom dobře tam, kde jsme, a myslím si, že Kimi zůstane," dodává Lopez.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.