ŠANGHAJ - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A PNEUMATIKOVÝCH STRATEGIÍ; Nejrychlejší zastávku dnes předvedli mechanici Red Bull, jejcih výkon dnes však moc konstantní nebyl.
Vettelova první zastávka ve 14. kole trvala pouze 2,3 sekundy, zbylé dvě však byly na poměry rakouské stáje slabší: 3,1 a 3,3 s - průměr 2,9 s.
Stejný průměr dosáhli i mechanici McLarenu, kteří ale žádné bleskurychlé zastávky tentokrát nepředvedli - nejpovedenější byla ta Buttonova ve 49. okruhu Velké ceny Číny: trvala 2,8 s.
Výkyvy ve výkonnosti v boxech mělo i Ferrari, které se při přezouvání Massy neustále zlepšovalo: 3,8 - 2,9 - 2,4 s (průměr 3,03 s). U Alonsa první zastávka byla výborná (2,6 s), na druhou stranu ta poslední moc vydařená nebyla: 4,0 s.
Pod hranici tří vteřin se dnes jednou dostali také u Mercedesu (třetí Hamitonova zastávka za 2,6 s) a u Force Indie (poslední zastávka Di Resty za 2,8 s).
Vítěznou strategií dnes byla třízastávková, na kterou vsadili všichni piloti kromě Buttona a Péreze z McLarenu, který by jinak na lepší výsledek kvůli slabé konkurenceschopnosti vozu MP4-28 pomýšlet nemohl. Jensonovi pomohla k pátému místu, Sergiovi rychlost scházela.
Zajímavé je, že Alonsův vítězný čas (1:36:26,945 hod) byl téměř stejný jako loňský Rosbergův (1:36:26,929 hod). Nejrychlejší Vettelův čas závodu (1:36,808 min) však byl o více než tři sekundy rychlejší než loňský čas Kobajašiho (1:39,960 min).
Většina dnes do závodu odstartovala na méně trvanlivé měkké směsi, mnoho týmů se rozhodlo rozdělit strategie mezi své piloty. Pouze Button, Vettel, Hülkenberg, Di Resta, Pérez, Vergne a Bottas se rozhodli začít na středně-tvrdé směsi.
Nejdelší stint na středně-tvrdých gumách předvedl Button: 27 kol (46,4 % vzdálenosti závodu). Na měkké se odjelo nejvíce 7 kol (12,5 % závodu), což krom Buttona zvládli i Massa, Grosjean, Hülkenberg, Pérez, Maldonado a Chilton.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.