ŠANGHAJ - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A PNEUMATIKOVÝCH STRATEGIÍ; Nejrychlejší zastávku dnes předvedli mechanici Red Bull, jejcih výkon dnes však moc konstantní nebyl.
Vettelova první zastávka ve 14. kole trvala pouze 2,3 sekundy, zbylé dvě však byly na poměry rakouské stáje slabší: 3,1 a 3,3 s - průměr 2,9 s.
Stejný průměr dosáhli i mechanici McLarenu, kteří ale žádné bleskurychlé zastávky tentokrát nepředvedli - nejpovedenější byla ta Buttonova ve 49. okruhu Velké ceny Číny: trvala 2,8 s.
Výkyvy ve výkonnosti v boxech mělo i Ferrari, které se při přezouvání Massy neustále zlepšovalo: 3,8 - 2,9 - 2,4 s (průměr 3,03 s). U Alonsa první zastávka byla výborná (2,6 s), na druhou stranu ta poslední moc vydařená nebyla: 4,0 s.
Pod hranici tří vteřin se dnes jednou dostali také u Mercedesu (třetí Hamitonova zastávka za 2,6 s) a u Force Indie (poslední zastávka Di Resty za 2,8 s).
Vítěznou strategií dnes byla třízastávková, na kterou vsadili všichni piloti kromě Buttona a Péreze z McLarenu, který by jinak na lepší výsledek kvůli slabé konkurenceschopnosti vozu MP4-28 pomýšlet nemohl. Jensonovi pomohla k pátému místu, Sergiovi rychlost scházela.
Zajímavé je, že Alonsův vítězný čas (1:36:26,945 hod) byl téměř stejný jako loňský Rosbergův (1:36:26,929 hod). Nejrychlejší Vettelův čas závodu (1:36,808 min) však byl o více než tři sekundy rychlejší než loňský čas Kobajašiho (1:39,960 min).
Většina dnes do závodu odstartovala na méně trvanlivé měkké směsi, mnoho týmů se rozhodlo rozdělit strategie mezi své piloty. Pouze Button, Vettel, Hülkenberg, Di Resta, Pérez, Vergne a Bottas se rozhodli začít na středně-tvrdé směsi.
Nejdelší stint na středně-tvrdých gumách předvedl Button: 27 kol (46,4 % vzdálenosti závodu). Na měkké se odjelo nejvíce 7 kol (12,5 % závodu), což krom Buttona zvládli i Massa, Grosjean, Hülkenberg, Pérez, Maldonado a Chilton.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.