ŠANGHAJ - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A PNEUMATIKOVÝCH STRATEGIÍ; Nejrychlejší zastávku dnes předvedli mechanici Red Bull, jejcih výkon dnes však moc konstantní nebyl.
Vettelova první zastávka ve 14. kole trvala pouze 2,3 sekundy, zbylé dvě však byly na poměry rakouské stáje slabší: 3,1 a 3,3 s - průměr 2,9 s.
Stejný průměr dosáhli i mechanici McLarenu, kteří ale žádné bleskurychlé zastávky tentokrát nepředvedli - nejpovedenější byla ta Buttonova ve 49. okruhu Velké ceny Číny: trvala 2,8 s.
Výkyvy ve výkonnosti v boxech mělo i Ferrari, které se při přezouvání Massy neustále zlepšovalo: 3,8 - 2,9 - 2,4 s (průměr 3,03 s). U Alonsa první zastávka byla výborná (2,6 s), na druhou stranu ta poslední moc vydařená nebyla: 4,0 s.
Pod hranici tří vteřin se dnes jednou dostali také u Mercedesu (třetí Hamitonova zastávka za 2,6 s) a u Force Indie (poslední zastávka Di Resty za 2,8 s).
Vítěznou strategií dnes byla třízastávková, na kterou vsadili všichni piloti kromě Buttona a Péreze z McLarenu, který by jinak na lepší výsledek kvůli slabé konkurenceschopnosti vozu MP4-28 pomýšlet nemohl. Jensonovi pomohla k pátému místu, Sergiovi rychlost scházela.
Zajímavé je, že Alonsův vítězný čas (1:36:26,945 hod) byl téměř stejný jako loňský Rosbergův (1:36:26,929 hod). Nejrychlejší Vettelův čas závodu (1:36,808 min) však byl o více než tři sekundy rychlejší než loňský čas Kobajašiho (1:39,960 min).
Většina dnes do závodu odstartovala na méně trvanlivé měkké směsi, mnoho týmů se rozhodlo rozdělit strategie mezi své piloty. Pouze Button, Vettel, Hülkenberg, Di Resta, Pérez, Vergne a Bottas se rozhodli začít na středně-tvrdé směsi.
Nejdelší stint na středně-tvrdých gumách předvedl Button: 27 kol (46,4 % vzdálenosti závodu). Na měkké se odjelo nejvíce 7 kol (12,5 % závodu), což krom Buttona zvládli i Massa, Grosjean, Hülkenberg, Pérez, Maldonado a Chilton.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.