Kimi Räikkonen stále zůstává otevřený ohledně svého angažmá pro rok 2014. Spekuluje se o jeho možném přestupu k Red Bullu.
Po událostech v Malajsii, které proběhly mezi piloty Red Bullu se začalo spekulovat o možném odchodu Marka Webbera z tohoto týmu. Spekulace navíc zesílili poté, co majitel stáje Dietrich Mateschitz prohlásil, že Kimi Räikkönen vždy patřil mezi kandidáty na sedačku v jeho týmu.
Sám Räikkönen prohlásil, že je ještě velmi brzy na to, aby se pouštěl do jakýchkoliv vyjednávání.
"Ve formuli 1 vznikají různé zvěsti, to je normální. Nemám žádný kontrakt na příští rok, ani žádné konkrétní plány," řekl s ledovým klidem Fin přezdívaný "Iceman".
"Vy novináři vytváříte spekulace. Sezóna má za sebou teprve dva závody. Budu se snažit skončit co nejvýše a na konci roku se uvidí," dodal. Na otázku, zda zůstane ve Formuli 1, odpověděl, že s největší pravděpodobností ano.
Zůstane Räikkönen u Lotusu a nebo změní působiště? (foto: Lotus F1 Team)I přesto, že se tým Lotus snaží o doboru atmosféru v týmu, která Räikkönenovi vyhovuje, Fin prozradil, že se v F1 necítil špatně v žádném týmu.
"Jak jsem vždy říkal, všechny týmy byly odlišné. Každý tým funguje jinak, ale všichni se snaží dosáhnout stejného cíle. Strávil jsem dobrý čas ve všech týmech."
"Nebudu říkat, že je to tady lepší než jinde, protože jsem nikde neměl žádné problémy, nebo něco takového. Je to prostě jen jiné místo," uzavřel pro sebe typicky Räikkönen.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.