Využívání týmové režie po poslední sérii zastávek v boxech je podle bývalého pilota F1 Christiana Kliena běžnou praxí.
V Malajsii na sebe těmito kroky upozornili Red Bull a Mercedes, jejichž piloti jezdili na prvních čtyřech místech. Tyto týmy svým pilotům rádiem sdělily, aby se svým týmovým kolegou nezávodili. Nico Rosberg poslechl, Sebastian Vettel nikoliv, což mu podle Kliena "nijak neprospěje."
"Je normální, že se pilotům říká, aby po posledních zastávkách nezávodili. Hovoří se o tom před závodem a každý pilot to ví, že když po své poslední zastávce vyjede před či za svým týmovým kolegou, jedná se o pozici, na které také projede cílem," popisuje Klien pro Pitpass.
Bývalý pilot se zastává využívání týmové režie, byť je využívána již na počátku sezóny: "Rosberg přes rádio několikrát zmínil, že je rychlejší než Hamilton, ale závod vidí jen z pohledu ze svého vozu. Ross Brawn na boxové zídce vidí celý závod a s tím, jaký náskok měly Red Bully, řekl svým pilotům správně, aby drželi pozice.
Nicovi Rosbergovi se nelíbilo, že nesmí svého kolegu Lewise Hamiltona předjet, rozhodnutí týmu však na rozdíl od Sebastiana Vettela poslechl (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg byl absolutní profesionál. Nelíbilo se mu, že nemůže dojet na pódiu, ale rozhodnutí týmu respektoval," dodává Klien, jenž ve své kariéře v F1 nasbíral s Jaguarem a Red Bullem celkem 14 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.