Využívání týmové režie po poslední sérii zastávek v boxech je podle bývalého pilota F1 Christiana Kliena běžnou praxí.
V Malajsii na sebe těmito kroky upozornili Red Bull a Mercedes, jejichž piloti jezdili na prvních čtyřech místech. Tyto týmy svým pilotům rádiem sdělily, aby se svým týmovým kolegou nezávodili. Nico Rosberg poslechl, Sebastian Vettel nikoliv, což mu podle Kliena "nijak neprospěje."
"Je normální, že se pilotům říká, aby po posledních zastávkách nezávodili. Hovoří se o tom před závodem a každý pilot to ví, že když po své poslední zastávce vyjede před či za svým týmovým kolegou, jedná se o pozici, na které také projede cílem," popisuje Klien pro Pitpass.
Bývalý pilot se zastává využívání týmové režie, byť je využívána již na počátku sezóny: "Rosberg přes rádio několikrát zmínil, že je rychlejší než Hamilton, ale závod vidí jen z pohledu ze svého vozu. Ross Brawn na boxové zídce vidí celý závod a s tím, jaký náskok měly Red Bully, řekl svým pilotům správně, aby drželi pozice.
Nicovi Rosbergovi se nelíbilo, že nesmí svého kolegu Lewise Hamiltona předjet, rozhodnutí týmu však na rozdíl od Sebastiana Vettela poslechl (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Rosberg byl absolutní profesionál. Nelíbilo se mu, že nemůže dojet na pódiu, ale rozhodnutí týmu respektoval," dodává Klien, jenž ve své kariéře v F1 nasbíral s Jaguarem a Red Bullem celkem 14 bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.