Claire Williamsová minulý týden povýšila na zástupce ředitele týmu. Mohlo by se zdát, že jako dcera úspěšného šéfa stáje F1 Franka Williamse měla cestu vydlážděnou a jednoduchou. Pravda je však jiná.
Když Claire poprvé usilovala o práci v tiskové kanceláři týmu, odpověď jejího otce byla jednoznačná - "Tu práci nedostane v žádném zas....m případě," cituje reakci Franka Willamse britský deník The Sun. Ona se však nevzdala a nyní je na cestě stát se druhou šéfkou týmu Formule 1 v historii.
Na svou novou úlohu se těší, ale nebere ji na lehkou váhu. "Je to obrovská zodpovědnost, stát se zástupcem ředitele a hodně jsem to zvažovala. Prožívala jsem si to s Frankem a vím, jaké to je, když jste do toho zapojen," uvedla.
"A pokud jste součást rodiny, je na vás a vaše výsledky vyvíjen ještě větší tlak. Neberu to na lehkou váhu, ale je to úžasná příležitost - kdo by to nechtěl? Jednou z charakteristik naší společnosti je, že jsme rodinný podnik a chceme v tom pokračovat. Odkaz je velkou zodpovědností a to nechcete pokazit," popsala své pocity šestatřicetiletá Britka.
Povýšení přišlo poté, co nedávno zemřela její matka a žena Franka Williamse - Virginia, která podlehla rakovině. V rozhovoru pro Sky Sports Claire také upozornila, že v posledním roce přišla stáj z Grove o dvě velké osobnosti - Adama Parra a Tota Wolffa a tým musel zareagovat. A ačkoliv pro ni kariérní postup prý nebyl překvapením, neočekávala, že přijde tak brzy.
Oslavy dlouho očekávaného vítězství (foto: Williams F1 Team)
Přiznala také, že pro ni rozhodnutí zapojit se do rodinného podniku nebylo jednoduché. "Každý předpokládá, že chtěla jít ve Frankových stopách vedoucích do motorsportu, ale on mě tady nikdy nechtěl. Má tři děti a nechtěl, aby jezdili po závodech a my to zcela akceptovali. Byla to zkrátka tátova práce. Nikdo jiný nebral děti do práce, tak proč by to měl dělat on?"
"Dělala jsem si svoje věci a poštěstilo se mi získat práci v juniorské tiskové kanceláři na Silverstone. Tam jsem byla tři roky, než jsem se stala nadpočetnou. Potom jsem byla oslovena vedoucím marketingu ve Williamsu, abych se stala jejich tiskovou mluvčí. Já jsem mu řekla, že si musí dělat legraci, protože Frank by to nikdy nedovolil," upozornila ho a řekla mu, ať jí zavolá, až si s ním promluví. A měla pravdu, protože Frank Williams o tom v první chvíli nechtěl vůbec slyšet.
"O tři měsíce později dokázal Franka přemluvit a ta práce mi byla nabídnuta, nicméně s šestiměsíční zkušební lhůtou, což je dvojnásobná délka oproti normálu. Je to už deset let a Frank na mě byl přísný, ale oprávněně," nechala se slyšet.
Byla si prý vědoma toho, že si lidé myslí, že svou práci získala kvůli svému otci, avšak podle ní v první řadě musíte ukázat své kvality, obzvlášť pokud jste ještě k tomu žena.
"Nyní je v tomto sportu i více žen než dříve, přestože musíme nejprve prolomit stereotypy. Tradičně to byl sport označovaný jako mužské prostředí, ale nyní ženy pracují v oblastech jako marketing nebo inženýrství. Nevnímáme to jako boření stereotypů, možná je to i lehčí, pokud jste žena pohybující se v motorsportu, protože jste menšinou a kluci mají tendenci vám pomáhat," usmívá se Claire.
Nyní doufá, že budou brzy schopni zopakovat úspěch v podobně vítězství Pastora Maldonada loni v Barceloně. Jen prý raději bez toho závěrečného dramatu - požáru v garáži Williamsu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.