SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Nejlépe dnes v boxech pracovali mechanici Red Bullu, kteří předvedli hned několik zastávek pod 2,5 sekundy a překonali rekord McLarenu.
Red Bull dnes na voze Marka Webbera pracoval rychleji než v případě jeho týmového kolegy. Druhá zastávka Australana trvala pouze 2,1 s a překonala loňský rekord McLarenu. Průměr všech 4 zastávek dosáhl úžasných 2,28 s. Parádní rychlost i konzistence. U Vettela se všechny výměny pneumatik vlezly také pod 3 s, jejich průměr dosáhl 2,61 s.
Rychlí byli také u McLarenu v případě Péreze: druhá zastávka za 2,4 s, průměr 2,8 s. Tým z Wokingu však vyrobil hrubku při poslední zastávce Buttona - Jenson sice po 4,2 s stání vyrazil, ovšem přední pravé přední kolo nebylo řádně upevněno - musel po pár metrech zastavit, mechanici jej zatlačili zpět a matici utáhli. Celkově se však při tom v boxech zdržel 1:44,833 min a na skvělý výsledek mohl zapomenout - do té doby jezdil na páté pozici.
Mercedes v průměru zastávek jak u Hamiltona (2,89 s), tak i u Rosberga (3,09 s), předčil Ferrari, které mělo v závodě po brzkém odstoupení Alonsa na starosti pouze Massu (3,12 s), jehož poslední odbavení však bylo velmi podařené, trvalo 2,5 s.
Totální selhání jsme dnes mohli vidět u Force Indie, která nedokázala svým pilotům pořádně vyměnit kola a musela je z velké ceny nakonec stáhnout. Di Restova zastávka ve 20. kole trvala 2:03,124 min, Sutilova o dvě kola později 1:29,401 min.
Do závodu kvůli dešti před startem startovali všichni piloti na přechodných pneumatikách. Nejdelší stint na nich v úvodu předvedl Rosberg (8 kol), na středně-tvrdé směsi později Maldonado (19 kol), který však klasifikován nebyl, a na tvrdých pneumatikách ujel nejdelší vzdálenost Räikkönen (22 kol).
Většina, tj. 12 z klasifikovaných pilotů, dnes vsadila na čtyři zastávky, pouze šestice jezdců do boxů zamířila třikrát: oba vozy Lotusu a Toro Rosso, dále Bottas a Button. Degradace pneumatik byla dle očekávání na sepangském okruhu velmi vysoká, vítěznou se stala v závodě vypsaném na 56 kol čtyřzastávková strategie.
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.