SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Nejlépe dnes v boxech pracovali mechanici Red Bullu, kteří předvedli hned několik zastávek pod 2,5 sekundy a překonali rekord McLarenu.
Red Bull dnes na voze Marka Webbera pracoval rychleji než v případě jeho týmového kolegy. Druhá zastávka Australana trvala pouze 2,1 s a překonala loňský rekord McLarenu. Průměr všech 4 zastávek dosáhl úžasných 2,28 s. Parádní rychlost i konzistence. U Vettela se všechny výměny pneumatik vlezly také pod 3 s, jejich průměr dosáhl 2,61 s.
Rychlí byli také u McLarenu v případě Péreze: druhá zastávka za 2,4 s, průměr 2,8 s. Tým z Wokingu však vyrobil hrubku při poslední zastávce Buttona - Jenson sice po 4,2 s stání vyrazil, ovšem přední pravé přední kolo nebylo řádně upevněno - musel po pár metrech zastavit, mechanici jej zatlačili zpět a matici utáhli. Celkově se však při tom v boxech zdržel 1:44,833 min a na skvělý výsledek mohl zapomenout - do té doby jezdil na páté pozici.
Mercedes v průměru zastávek jak u Hamiltona (2,89 s), tak i u Rosberga (3,09 s), předčil Ferrari, které mělo v závodě po brzkém odstoupení Alonsa na starosti pouze Massu (3,12 s), jehož poslední odbavení však bylo velmi podařené, trvalo 2,5 s.
Totální selhání jsme dnes mohli vidět u Force Indie, která nedokázala svým pilotům pořádně vyměnit kola a musela je z velké ceny nakonec stáhnout. Di Restova zastávka ve 20. kole trvala 2:03,124 min, Sutilova o dvě kola později 1:29,401 min.
Do závodu kvůli dešti před startem startovali všichni piloti na přechodných pneumatikách. Nejdelší stint na nich v úvodu předvedl Rosberg (8 kol), na středně-tvrdé směsi později Maldonado (19 kol), který však klasifikován nebyl, a na tvrdých pneumatikách ujel nejdelší vzdálenost Räikkönen (22 kol).
Většina, tj. 12 z klasifikovaných pilotů, dnes vsadila na čtyři zastávky, pouze šestice jezdců do boxů zamířila třikrát: oba vozy Lotusu a Toro Rosso, dále Bottas a Button. Degradace pneumatik byla dle očekávání na sepangském okruhu velmi vysoká, vítěznou se stala v závodě vypsaném na 56 kol čtyřzastávková strategie.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.