Po prvím vítězném závodě Kimiho Räikkönena se tým Lotus pomalu začíná mediálně ozývat, aby dal najevo, že finského závodníka dobrovolně nepustí.
Navzdory tomu, že nová sezóna začala teprve před týdnem, šéf týmu Lotus Gerard Lopez už mluví o otevřených dveřích, které má Iceman k dispozici.
Nicméně Kimi Räikkönen podle očekávání nechce aktuálně o nějakých smluvních závazcích ani slyšet. Na všechno má dost času a podle vlastního vyjádření se hodlá administrativou zabývat až na konci roku. „Počkejme si a uvidíme,“ uzavřel celou záležitost třiatřicetiletý Räikkönen.
Lopez si je zdrženlivosti svého jezdce vědom a potvrdil, že společnou diskuzi naplánuje až na chvíli, kdy přijde ten pravý čas. „Máme velmi pohodový vztah s Kimim,“ potvrdil Lopez v médiích aktuální atmosféru v Lotusu.
„V tuto chvíli je všechno perfektní, takže samozřejmě budeme diskutovat, jak pokračovat. Nemyslím, že by to bylo tolik o vyjednávání, ale o tom, jak se rozhodneme pokračovat ve společném dobrodružství.“
I kdyby ale Räikkönen byl s týmem sebespokojenější, nemalou roli budou hrát i peníze. Není žádným tajemstvím, že finský jezdec patří mezi ty nejdražší sportovce v paddocku. Kromě toho má s týmem domluvené bonusy za získané body. Za loňských 207 bodů si měl Kimi jako odměnu údajně přijít na několik miliónů.
„Ale tyto body jsou dobré pro obě strany – pro tým i jezdce,“ obhajuje své výdaje Lopez. „Žijeme ve strhující době. Věděli jsme před prvním závodem, že jsme lepší než v první sezóně, ale nevěděli jsme přesně, kolik ostatní udělali přes zimu. Mluvíme o pneumatikách, ale Kimiho výkon (v Austrálii) byl úžasný.“
Radost z prvního letošního vítězství povzbuzuje celý tým
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.