Po prvím vítězném závodě Kimiho Räikkönena se tým Lotus pomalu začíná mediálně ozývat, aby dal najevo, že finského závodníka dobrovolně nepustí.
Navzdory tomu, že nová sezóna začala teprve před týdnem, šéf týmu Lotus Gerard Lopez už mluví o otevřených dveřích, které má Iceman k dispozici.
Nicméně Kimi Räikkönen podle očekávání nechce aktuálně o nějakých smluvních závazcích ani slyšet. Na všechno má dost času a podle vlastního vyjádření se hodlá administrativou zabývat až na konci roku. „Počkejme si a uvidíme,“ uzavřel celou záležitost třiatřicetiletý Räikkönen.
Lopez si je zdrženlivosti svého jezdce vědom a potvrdil, že společnou diskuzi naplánuje až na chvíli, kdy přijde ten pravý čas. „Máme velmi pohodový vztah s Kimim,“ potvrdil Lopez v médiích aktuální atmosféru v Lotusu.
„V tuto chvíli je všechno perfektní, takže samozřejmě budeme diskutovat, jak pokračovat. Nemyslím, že by to bylo tolik o vyjednávání, ale o tom, jak se rozhodneme pokračovat ve společném dobrodružství.“
I kdyby ale Räikkönen byl s týmem sebespokojenější, nemalou roli budou hrát i peníze. Není žádným tajemstvím, že finský jezdec patří mezi ty nejdražší sportovce v paddocku. Kromě toho má s týmem domluvené bonusy za získané body. Za loňských 207 bodů si měl Kimi jako odměnu údajně přijít na několik miliónů.
„Ale tyto body jsou dobré pro obě strany – pro tým i jezdce,“ obhajuje své výdaje Lopez. „Žijeme ve strhující době. Věděli jsme před prvním závodem, že jsme lepší než v první sezóně, ale nevěděli jsme přesně, kolik ostatní udělali přes zimu. Mluvíme o pneumatikách, ale Kimiho výkon (v Austrálii) byl úžasný.“
Radost z prvního letošního vítězství povzbuzuje celý tým
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.