Williams zvažuje návrat ke konceptu designu loňského výfuku. Rozhoduje se tak na základě přetrvávajících problémů s konceptem Coanda, který jim práci spíše přidělává, než aby ji ulehčoval.
Přestože z dlouhodobého hlediska se zdá být aktuální koncept pro Williams tím správným krokem kupředu, přiznal technický ředitel Mike Coughlan, že pravděpodobně přistoupí zpět k modelu z loňské sezóny, který jim přinese výhodu v krátkém časovém úseku.
„Myslím, že aktuálně jsme toho názoru, že typ auta FW34 by bylo nyní rychlejší,“ potvrdil Coughlan po dnešních neúspěšných výsledcích obou jezdců, kdy se Pastoru Maldonadovi příliš nevydařila druhá část kvalifikace a Valtteri Bottas se do ní ani nedostal.
„Nevrátíme se zpět k FW34, ale měli bychom se vrtátit ke stylu systému výfuku FW34, a poté využít pátky jako testy pro auta. To je pro nás relativně jednoduché,“ navrhl alternativní řešení, které se pravděpodobně stane skutečností.
„V úterý se vrátíme zpět [do továrny] a kompletně vše znovu zvážíme. Je toho hodně, co se musíme naučit, za tak krátkou dobu?,“ to je otázka, kterou si nyní mohou pokládat i fanoušci Williamsu.
Coughlan věří, že pokud by tým přistoupil na změnu výfuku, mohli by se posunout mezi elitní desítku na roštu: „Máme několik vodítek z větrného tunelu, takže pokud něco z toho uchopíme, otevírá se nám cesta k velkému potenciálu.“
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.