Williams zvažuje návrat ke konceptu designu loňského výfuku. Rozhoduje se tak na základě přetrvávajících problémů s konceptem Coanda, který jim práci spíše přidělává, než aby ji ulehčoval.
Přestože z dlouhodobého hlediska se zdá být aktuální koncept pro Williams tím správným krokem kupředu, přiznal technický ředitel Mike Coughlan, že pravděpodobně přistoupí zpět k modelu z loňské sezóny, který jim přinese výhodu v krátkém časovém úseku.
„Myslím, že aktuálně jsme toho názoru, že typ auta FW34 by bylo nyní rychlejší,“ potvrdil Coughlan po dnešních neúspěšných výsledcích obou jezdců, kdy se Pastoru Maldonadovi příliš nevydařila druhá část kvalifikace a Valtteri Bottas se do ní ani nedostal.
„Nevrátíme se zpět k FW34, ale měli bychom se vrtátit ke stylu systému výfuku FW34, a poté využít pátky jako testy pro auta. To je pro nás relativně jednoduché,“ navrhl alternativní řešení, které se pravděpodobně stane skutečností.
„V úterý se vrátíme zpět [do továrny] a kompletně vše znovu zvážíme. Je toho hodně, co se musíme naučit, za tak krátkou dobu?,“ to je otázka, kterou si nyní mohou pokládat i fanoušci Williamsu.
Coughlan věří, že pokud by tým přistoupil na změnu výfuku, mohli by se posunout mezi elitní desítku na roštu: „Máme několik vodítek z větrného tunelu, takže pokud něco z toho uchopíme, otevírá se nám cesta k velkému potenciálu.“
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.