Williams zvažuje návrat ke konceptu designu loňského výfuku. Rozhoduje se tak na základě přetrvávajících problémů s konceptem Coanda, který jim práci spíše přidělává, než aby ji ulehčoval.
Přestože z dlouhodobého hlediska se zdá být aktuální koncept pro Williams tím správným krokem kupředu, přiznal technický ředitel Mike Coughlan, že pravděpodobně přistoupí zpět k modelu z loňské sezóny, který jim přinese výhodu v krátkém časovém úseku.
„Myslím, že aktuálně jsme toho názoru, že typ auta FW34 by bylo nyní rychlejší,“ potvrdil Coughlan po dnešních neúspěšných výsledcích obou jezdců, kdy se Pastoru Maldonadovi příliš nevydařila druhá část kvalifikace a Valtteri Bottas se do ní ani nedostal.
„Nevrátíme se zpět k FW34, ale měli bychom se vrtátit ke stylu systému výfuku FW34, a poté využít pátky jako testy pro auta. To je pro nás relativně jednoduché,“ navrhl alternativní řešení, které se pravděpodobně stane skutečností.
„V úterý se vrátíme zpět [do továrny] a kompletně vše znovu zvážíme. Je toho hodně, co se musíme naučit, za tak krátkou dobu?,“ to je otázka, kterou si nyní mohou pokládat i fanoušci Williamsu.
Coughlan věří, že pokud by tým přistoupil na změnu výfuku, mohli by se posunout mezi elitní desítku na roštu: „Máme několik vodítek z větrného tunelu, takže pokud něco z toho uchopíme, otevírá se nám cesta k velkému potenciálu.“
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.