„Quick Nick“ ve Formuli 1 stihl odjet na 186 závodů a získat celkem 13 pódiových umístění. Avšak na stupínku nejvyšším nikdy nestanul.
Někdejší člen juniorského programu McLarenu debutoval v F1 v roce 2000 v podprůměrném týmu Prost. Následující sezonu se pak přesunul do Saberu, odkud měla jeho cesta pokračovat směr Woking. Avšak po úspěšné sezoně 2001 si britská stáj místo Heidfelda vybrala jeho stájového kolegu – finského mladíka Räikkönena.
Nick tak byl nucen zůstat u Sauberu, kde začal pozvolna stagnovat a tým tak na konci roku 2003 opustil. Na poslední chvíli se mu podařilo zajistit si sedačku u Jordanu pro rok 2004. Jeho kariéru ale restartoval až úspěšný rozstřel s Antoniem Pizzoniou o místo ve Williamsu pro sezonu 2005.
Následující rok BMW převzalo tým Sauber a vybralo si právě Nicka, jakožto svého továrního jezdce. V barvách mnichovské automobilky pak zažil rodák z Mönchengladbachu své nejlepší roky ve Formuli 1, když v roce 2007 skončil celkově jako pátý a o rok později jako šestý.
S novými technickými předpisy pro sezonu 2009 ale BMW začalo ztrácet a na konci roku se z F1 stáhlo. Po krátkém záskoku v Sauberu v sezoně 2010 a v Renaultu v roce 2011 čekalo totéž i Nicka.
„Formule 1 mi neuvěřitelně chybí,“ přiznal Heidfeld v nedávném rozhovoru. „Strašně rád bych tam ještě byl v nějakém dobrém autě.“
V Malajsii Heidfeld stanul na pódiu celkem třikrát - naposledy v roce 2011 (zdroj: Pirelli)
V minulém roce zkoušel Heidfeld své štěstí v německém šampionátu Porsche-Supercup a v australské sérii V8 Supercars. V letošní sezoně pak Nick přesedlal do americké Le Mans série, kde v kategorii LMP1 hájí barvy švýcarského týmu Rebellion. A společně se svými kolegy Neelem Janim a Nicolasem Prostem si nevede vůbec špatně – v prvním závodě sezony, kterým je 12h závod v Sebringu, skončila tato posádka na celkovém třetím místě, když nestačila jen na dieselové vozy Audi.
„Prototypy Le Mans jsou nejlepší alternativou pro jezdce F1,“ tvrdí. „Z hlediska žebříčku motorsportu se jedná o druhou nejvyšší úroveň. Pochopitelně Formule 1 je absolutní vrchol – více v závodění nelze dosáhnout,“ přiznává Heidfeld.
„Co je ovšem pro mě osobně velice těžké přijmout je fakt, že se mi ani jednou jedinkrát nepodařilo zvítězit. Nedosáhl jsem toho, po čem jsem tolik toužil,“ ohlíží se zpět na téměř dvanáct let ve Formuli 1. „Nechci, aby to znělo arogantně, ale když vidím, kdo všechno již v F1 vyhrál, tak se nemohu zbavit pocitu, že bych si to také zasloužil,“ uzavírá dnes již 35letý jezdec.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.