„Quick Nick“ ve Formuli 1 stihl odjet na 186 závodů a získat celkem 13 pódiových umístění. Avšak na stupínku nejvyšším nikdy nestanul.
Někdejší člen juniorského programu McLarenu debutoval v F1 v roce 2000 v podprůměrném týmu Prost. Následující sezonu se pak přesunul do Saberu, odkud měla jeho cesta pokračovat směr Woking. Avšak po úspěšné sezoně 2001 si britská stáj místo Heidfelda vybrala jeho stájového kolegu – finského mladíka Räikkönena.
Nick tak byl nucen zůstat u Sauberu, kde začal pozvolna stagnovat a tým tak na konci roku 2003 opustil. Na poslední chvíli se mu podařilo zajistit si sedačku u Jordanu pro rok 2004. Jeho kariéru ale restartoval až úspěšný rozstřel s Antoniem Pizzoniou o místo ve Williamsu pro sezonu 2005.
Následující rok BMW převzalo tým Sauber a vybralo si právě Nicka, jakožto svého továrního jezdce. V barvách mnichovské automobilky pak zažil rodák z Mönchengladbachu své nejlepší roky ve Formuli 1, když v roce 2007 skončil celkově jako pátý a o rok později jako šestý.
S novými technickými předpisy pro sezonu 2009 ale BMW začalo ztrácet a na konci roku se z F1 stáhlo. Po krátkém záskoku v Sauberu v sezoně 2010 a v Renaultu v roce 2011 čekalo totéž i Nicka.
„Formule 1 mi neuvěřitelně chybí,“ přiznal Heidfeld v nedávném rozhovoru. „Strašně rád bych tam ještě byl v nějakém dobrém autě.“
V Malajsii Heidfeld stanul na pódiu celkem třikrát - naposledy v roce 2011 (zdroj: Pirelli)
V minulém roce zkoušel Heidfeld své štěstí v německém šampionátu Porsche-Supercup a v australské sérii V8 Supercars. V letošní sezoně pak Nick přesedlal do americké Le Mans série, kde v kategorii LMP1 hájí barvy švýcarského týmu Rebellion. A společně se svými kolegy Neelem Janim a Nicolasem Prostem si nevede vůbec špatně – v prvním závodě sezony, kterým je 12h závod v Sebringu, skončila tato posádka na celkovém třetím místě, když nestačila jen na dieselové vozy Audi.
„Prototypy Le Mans jsou nejlepší alternativou pro jezdce F1,“ tvrdí. „Z hlediska žebříčku motorsportu se jedná o druhou nejvyšší úroveň. Pochopitelně Formule 1 je absolutní vrchol – více v závodění nelze dosáhnout,“ přiznává Heidfeld.
„Co je ovšem pro mě osobně velice těžké přijmout je fakt, že se mi ani jednou jedinkrát nepodařilo zvítězit. Nedosáhl jsem toho, po čem jsem tolik toužil,“ ohlíží se zpět na téměř dvanáct let ve Formuli 1. „Nechci, aby to znělo arogantně, ale když vidím, kdo všechno již v F1 vyhrál, tak se nemohu zbavit pocitu, že bych si to také zasloužil,“ uzavírá dnes již 35letý jezdec.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.