„Quick Nick“ ve Formuli 1 stihl odjet na 186 závodů a získat celkem 13 pódiových umístění. Avšak na stupínku nejvyšším nikdy nestanul.
Někdejší člen juniorského programu McLarenu debutoval v F1 v roce 2000 v podprůměrném týmu Prost. Následující sezonu se pak přesunul do Saberu, odkud měla jeho cesta pokračovat směr Woking. Avšak po úspěšné sezoně 2001 si britská stáj místo Heidfelda vybrala jeho stájového kolegu – finského mladíka Räikkönena.
Nick tak byl nucen zůstat u Sauberu, kde začal pozvolna stagnovat a tým tak na konci roku 2003 opustil. Na poslední chvíli se mu podařilo zajistit si sedačku u Jordanu pro rok 2004. Jeho kariéru ale restartoval až úspěšný rozstřel s Antoniem Pizzoniou o místo ve Williamsu pro sezonu 2005.
Následující rok BMW převzalo tým Sauber a vybralo si právě Nicka, jakožto svého továrního jezdce. V barvách mnichovské automobilky pak zažil rodák z Mönchengladbachu své nejlepší roky ve Formuli 1, když v roce 2007 skončil celkově jako pátý a o rok později jako šestý.
S novými technickými předpisy pro sezonu 2009 ale BMW začalo ztrácet a na konci roku se z F1 stáhlo. Po krátkém záskoku v Sauberu v sezoně 2010 a v Renaultu v roce 2011 čekalo totéž i Nicka.
„Formule 1 mi neuvěřitelně chybí,“ přiznal Heidfeld v nedávném rozhovoru. „Strašně rád bych tam ještě byl v nějakém dobrém autě.“
V Malajsii Heidfeld stanul na pódiu celkem třikrát - naposledy v roce 2011 (zdroj: Pirelli)
V minulém roce zkoušel Heidfeld své štěstí v německém šampionátu Porsche-Supercup a v australské sérii V8 Supercars. V letošní sezoně pak Nick přesedlal do americké Le Mans série, kde v kategorii LMP1 hájí barvy švýcarského týmu Rebellion. A společně se svými kolegy Neelem Janim a Nicolasem Prostem si nevede vůbec špatně – v prvním závodě sezony, kterým je 12h závod v Sebringu, skončila tato posádka na celkovém třetím místě, když nestačila jen na dieselové vozy Audi.
„Prototypy Le Mans jsou nejlepší alternativou pro jezdce F1,“ tvrdí. „Z hlediska žebříčku motorsportu se jedná o druhou nejvyšší úroveň. Pochopitelně Formule 1 je absolutní vrchol – více v závodění nelze dosáhnout,“ přiznává Heidfeld.
„Co je ovšem pro mě osobně velice těžké přijmout je fakt, že se mi ani jednou jedinkrát nepodařilo zvítězit. Nedosáhl jsem toho, po čem jsem tolik toužil,“ ohlíží se zpět na téměř dvanáct let ve Formuli 1. „Nechci, aby to znělo arogantně, ale když vidím, kdo všechno již v F1 vyhrál, tak se nemohu zbavit pocitu, že bych si to také zasloužil,“ uzavírá dnes již 35letý jezdec.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.