Vítězství nic nezmění na přístupu Kimiho Räikkönena k dalším závodům v sezóně. Varuje však před vyvozováním závěrů pro boj o titul po jediné velké ceně.
Fin v neděli vyhrál úvodní podnik letošní sezóny, když dokázal využít šetrnosti svého monopostu E21 a odjet Velkou cenu Austrálie pouze na dvě zastávky s více než desetisekundovým náskokem. Nečeká ale, že by ostatní závody měly být podobně jednoduché.
"Je to dobrý pocit, ale jde jen o jeden závod. Opravdu to nic nemění na našem cíli a na tom, jak přistupujeme k tomuto roku. Rozhodně máme z vítězství radost, ale zbývá ohromné množství práce před vítězství v šampionátu. Zdá se, že jsme v Albert parku měli dobré auto, snad tedy bude dobře fungovat i v dalších závodech," uvádí Räikkönen.
Doufá, že jeho vůz bude fungovat stejně dobře za vysokých teplot a vlhkosti vzduchu v Malajsii, ale nechce vyvozovat vážnější závěry o výkonnosti týmů po jediné velké ceně.
"Je to jiné místo, bude tam mnohem tepleji, takže je po jednom závodu velmi těžké říci, jak se bude auto chovat či kdo bude nejrychlejší. Myslím, že musíme odjet dva nebo tři závody, než budeme skutečně vědět, jak na tom kdo je a jak se to bude vyvíjet."
Kimi Räikkönen si na pódiu v Melbourne prohlíží svou vítěznou trofej (foto: Lotus F1 Team)
"V Malajsii bude zřejmě v určitou chvíli znovu pršet, půjde ale o odlišný okruh, odlišné podmínky. Naše auto v Austrálii fungovalo dobře a obvykle loni za horkých podmínek bylo dobré, takže snad z toho bude podařený víkend," uzavírá pilot Lotusu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.