MELBOURNE - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Jak moc dokázaly týmy díky usilovnému tréninku a důmyslnějšímu vybavení přes zimu zlepšit své zastávky v boxech? Dnešní závod v Austrálii potvrdil, že v této oblasti došlo k pokroku.
Tři týmy dokázaly své piloty odbavit za 2,5 sekundy. Hned dvakrát se to podařilo Ferrari v případě Felipeho Massy, přičemž i ta třetí Brazilcova zastávka byla vydařená - 2,8 s. Průměr jeho tří zastávek činí výborných 2,6.
Stáj z Maranella si zaslouží pochvalu také za práci na voze Fernanda Alonsa - i jeho případě veškeré zastávky zvládlo do tří sekund.
Za 2,5 sekundy přezul McLaren Jensona Buttona ve 37. kole a Red Bull Marka Webbera v kole následujícím. Mechanici rakouské stáje byli rychlí i v případě úřadujícího mistra světa Sebastiana Vettela - průměr 3,06 s, nevyšla mu pouze prostřední zastávka (3,8 s).
Výměnu kol zvládal dobře také Mercedes: Lewise Hamiltona přezouval za 3,2 - 3,1 a 2,9 s.
Pirelli prognóza pro Austrálii nakonec vyšla: 2 - 3 zastávky, jakkoliv se to kvůli vysokému opotřebení a degradaci v předsezónních testech mnohým škarohlídkům nezdálo v žádném případě možné. Jako nejrychlejší strategii před závodem předpovídalo 2 zastávky takto: ve 14. kole vyměnit super-měkké ze středně-tvrdé a druhou výměnu absolvovat v kole 36, což u Räikkönena přibližně sedělo.
U Lotusu bylo zajímavé i to, že jako jediný ze špičkových týmů dokázal dvouzastávkovou strategii přimět k fungování. Fin navíc v 56. kole na 22 kol starých středně-tvrdých pneumatikách dokázal zajet nejrychlejší kolo závodu.
Na ten nižší počet dnes vsadila pětice klasifikovaných pilotů: Paul di Resta, Esteban Gutiérrez, Charles Pic, Kimi Räikkönen a navrátilec Adrian Sutil. Mexičan se Sauberem byl mužem, který v boxech během Velké ceny Austrálie strávil nejkratší čas - 44,631 sekund.
Nejdelší stinty předváděly na super-měkké směsi Mercedesy - Hamilton na ní zvládl 13 kol, neklasifikovaný Rosberg, jehož zradila technika, dokonce kol 14 (24,1 % vzdálenosti závodu vypsaného na 58 kol). Na jedné sadě středně-tvrdé směsi ujel největší vzdálenost Gutiérrez: 30 kol (51,7 % závodu).
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.