Jaime Alguersuari brání Pirelli před kritikou nových pneumatik pro sezónu 2013, u nichž došlo ke změně v konstrukci i směsi.
Během předsezónních testů z paddocku zaznívala k otázce degradace, drolení a výdrže nových pneumatik negativní kritika. Podle některých se máme letos dočkat mnohem vyššího počtu zastávek.
Alguersuari v rozhovoru pro Servus TV připouští, že u nových pneumatik došlo k "velký změnám," zároveň ale uvádí: "Vydrží déle a jsou efektivnější.
"Letos se dočkáme mnohem stabilnějších pneumatik než minulý rok, což však neznamená, že v závodech bude rozhodovat jedna zastávka. Všechny směsi jsou o jeden stupeň měkčí než minulý rok," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
S tím souhlasí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery: "Piloti by si měli všimnout širšího provozního rámce a většího rozpětí špičkové výkonnosti." Změkčení středně-tvrdé směsi, která bude v Austrálii použita společně se super-měkkou, vede k jejímu zrychlení až o 0,8 sekundy na kolo.
Pneumatiky během zimních testů ve Španělsku nefungovaly kvůli nízkým teplotám moc dobře. Podle Hemberyho však bude v Austrálii v teplejších podmínkách vše jinak: "Chladné počasí během předsezónních testů znamenalo, že jsme nemohli ukázat jejich nejlepší schopnosti, v Albert Parku však očekáváme jiný příběh se 2 - 3 zastávkami na auto."
Pirelli v Austrálii očekává díky vyšším teplotám lepší výkonnost svých nových pneumatik(foto: Marussia F1 Team)
V Melbourne je momentálně velmi horko (37 °C), ale na víkend se má ochladit až k 20 °C a meteorologové nevylučují ani přeháňky, což by mohlo situaci zkomplikovat. Ta však bude stejná pro všechny.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.