Jaime Alguersuari brání Pirelli před kritikou nových pneumatik pro sezónu 2013, u nichž došlo ke změně v konstrukci i směsi.
Během předsezónních testů z paddocku zaznívala k otázce degradace, drolení a výdrže nových pneumatik negativní kritika. Podle některých se máme letos dočkat mnohem vyššího počtu zastávek.
Alguersuari v rozhovoru pro Servus TV připouští, že u nových pneumatik došlo k "velký změnám," zároveň ale uvádí: "Vydrží déle a jsou efektivnější.
"Letos se dočkáme mnohem stabilnějších pneumatik než minulý rok, což však neznamená, že v závodech bude rozhodovat jedna zastávka. Všechny směsi jsou o jeden stupeň měkčí než minulý rok," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
S tím souhlasí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery: "Piloti by si měli všimnout širšího provozního rámce a většího rozpětí špičkové výkonnosti." Změkčení středně-tvrdé směsi, která bude v Austrálii použita společně se super-měkkou, vede k jejímu zrychlení až o 0,8 sekundy na kolo.
Pneumatiky během zimních testů ve Španělsku nefungovaly kvůli nízkým teplotám moc dobře. Podle Hemberyho však bude v Austrálii v teplejších podmínkách vše jinak: "Chladné počasí během předsezónních testů znamenalo, že jsme nemohli ukázat jejich nejlepší schopnosti, v Albert Parku však očekáváme jiný příběh se 2 - 3 zastávkami na auto."
Pirelli v Austrálii očekává díky vyšším teplotám lepší výkonnost svých nových pneumatik(foto: Marussia F1 Team)
V Melbourne je momentálně velmi horko (37 °C), ale na víkend se má ochladit až k 20 °C a meteorologové nevylučují ani přeháňky, což by mohlo situaci zkomplikovat. Ta však bude stejná pro všechny.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.