Jaime Alguersuari brání Pirelli před kritikou nových pneumatik pro sezónu 2013, u nichž došlo ke změně v konstrukci i směsi.
Během předsezónních testů z paddocku zaznívala k otázce degradace, drolení a výdrže nových pneumatik negativní kritika. Podle některých se máme letos dočkat mnohem vyššího počtu zastávek.
Alguersuari v rozhovoru pro Servus TV připouští, že u nových pneumatik došlo k "velký změnám," zároveň ale uvádí: "Vydrží déle a jsou efektivnější.
"Letos se dočkáme mnohem stabilnějších pneumatik než minulý rok, což však neznamená, že v závodech bude rozhodovat jedna zastávka. Všechny směsi jsou o jeden stupeň měkčí než minulý rok," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
S tím souhlasí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery: "Piloti by si měli všimnout širšího provozního rámce a většího rozpětí špičkové výkonnosti." Změkčení středně-tvrdé směsi, která bude v Austrálii použita společně se super-měkkou, vede k jejímu zrychlení až o 0,8 sekundy na kolo.
Pneumatiky během zimních testů ve Španělsku nefungovaly kvůli nízkým teplotám moc dobře. Podle Hemberyho však bude v Austrálii v teplejších podmínkách vše jinak: "Chladné počasí během předsezónních testů znamenalo, že jsme nemohli ukázat jejich nejlepší schopnosti, v Albert Parku však očekáváme jiný příběh se 2 - 3 zastávkami na auto."
Pirelli v Austrálii očekává díky vyšším teplotám lepší výkonnost svých nových pneumatik(foto: Marussia F1 Team)
V Melbourne je momentálně velmi horko (37 °C), ale na víkend se má ochladit až k 20 °C a meteorologové nevylučují ani přeháňky, což by mohlo situaci zkomplikovat. Ta však bude stejná pro všechny.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.