Kimi Räikkönen si myslí, že Mercedes může v Austrálii dost lidí překvapit poté, co během posledních dvou dnů testování v Barceloně zajel nejrychlejší časy.
Nico Rosberg zajel nejrychlejší čas v neděli (1:20,130 min), Lewis Hamilton skončil o den dříve taky na čele (1:20,558 min). Nejblíže jim byl Fernando Alonso, kterému v neděli na Rosberga scházely necelé 4 desetiny sekundy. Mercedes byl při posledních testech také spolehlivý a ujel nejvíce kilometrů ze všech týmů.
Räikkönenovi scházelo 1,5 s, myslí si však, že by německému týmu byl blíže, kdyby jezdil s menším množstvím paliva. Fin v sobotu v Barceloně kvůli nevolnosti scházel, v neděli zase ztratil spoustu času kvůli problému s převodovkou.
"Určitě jsme jim mohli být alespoň blíže, ale v podstatě na tom nezáleží, jestli zde zajedeme dobrý čas či nikoliv. Snad budeme moci být rychlí v prvních závodech," doufá pilot Lotusu.
"Mercedes může docela dost lidí překvapit. Ale minulý rok jsme v zimě viděli, že zde byli rychlí, a pak bylo trochu překvapení, že v závodech nebyli moc silní. Uvidíme," přemítá Fin, jenž by rád letos vylepšil své postavení z loňského šampionátu, v němž skončil třetí.
"Musíme být celkově rychlejší než minulý rok. Pokud si dokážeme udržet konzistenci, přidat trochu rychlosti a lepší výsledek v úvodu ročníku, pak snad budeme mít větší šanci," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.