Kimi Räikkönen si myslí, že Mercedes může v Austrálii dost lidí překvapit poté, co během posledních dvou dnů testování v Barceloně zajel nejrychlejší časy.
Nico Rosberg zajel nejrychlejší čas v neděli (1:20,130 min), Lewis Hamilton skončil o den dříve taky na čele (1:20,558 min). Nejblíže jim byl Fernando Alonso, kterému v neděli na Rosberga scházely necelé 4 desetiny sekundy. Mercedes byl při posledních testech také spolehlivý a ujel nejvíce kilometrů ze všech týmů.
Räikkönenovi scházelo 1,5 s, myslí si však, že by německému týmu byl blíže, kdyby jezdil s menším množstvím paliva. Fin v sobotu v Barceloně kvůli nevolnosti scházel, v neděli zase ztratil spoustu času kvůli problému s převodovkou.
"Určitě jsme jim mohli být alespoň blíže, ale v podstatě na tom nezáleží, jestli zde zajedeme dobrý čas či nikoliv. Snad budeme moci být rychlí v prvních závodech," doufá pilot Lotusu.
"Mercedes může docela dost lidí překvapit. Ale minulý rok jsme v zimě viděli, že zde byli rychlí, a pak bylo trochu překvapení, že v závodech nebyli moc silní. Uvidíme," přemítá Fin, jenž by rád letos vylepšil své postavení z loňského šampionátu, v němž skončil třetí.
"Musíme být celkově rychlejší než minulý rok. Pokud si dokážeme udržet konzistenci, přidat trochu rychlosti a lepší výsledek v úvodu ročníku, pak snad budeme mít větší šanci," dodává Räikkönen.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.