Kimi Räikkönen si nedělá žádné starosti ohledně spolehlivosti Lotusu, přestože jeho tým řešil neustále nějaké potíže a ve třech předsezónních testech ujel nejméně kilometrů ze všech.
Fin se sobotního testování v Barceloně kvůli nevolnosti nemohl zúčastnit, v neděli pak kvůli opětovným potížím s převodovkou ujel jen 50 kol. Na dotaz, zda by jeho potenciální boj o titul v letošní sezóně mohla ovlivnit nespolehlivost vozu, odpověděl: "Ne tak docela."
Lotus během tří předsezónních testů ujel jen 3527 km, nejméně ze všech týmů. Nejpilnější Sauber má například na kontě o 50 % více - 5307 km (více podrobností najdete ve shrnutí testů zde).
"Párkrát nás problémy stály mnoho hodin, je to pořád stejné. A neočekáváme, že by k nim došlo, když bude tepleji. Když máte tyto problémy, nikdy si nemůžete být 100% jisti, že se vám už znovu nepřihodí. Ale nějaké problémy jsme měli i minulý rok během testů a v závodech to pak bylo OK. Myslím, že to letos bude stejné," vysvětluje Räikkönen.
Včerejší ne zcela vydařený den hodnotil technický ředitel Lotusu James Allison pozitivně: "Strávili jsme příliš mnoho času v garáži, ale když jsme vyrazili na trať, dosáhli jsme dobrého pokroku."
Kimi během posledního dne předsezónních testů (foto: Lotus F1 Team)
"Rozhodně je pozitivní, že to pro nás není těžké být rychlí - přitom jsme se nemuseli v žádném z testů uchýlit k jízdě s nízkým množstvím paliva, abychom z vozu dostali dobrý čas," dodává Allison. Technické problémy s převodovkou jsou podle něj navíc vyřešeny a v sezóně se již nebudou opakovat.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.