Kimi Räikkönen si nedělá žádné starosti ohledně spolehlivosti Lotusu, přestože jeho tým řešil neustále nějaké potíže a ve třech předsezónních testech ujel nejméně kilometrů ze všech.
Fin se sobotního testování v Barceloně kvůli nevolnosti nemohl zúčastnit, v neděli pak kvůli opětovným potížím s převodovkou ujel jen 50 kol. Na dotaz, zda by jeho potenciální boj o titul v letošní sezóně mohla ovlivnit nespolehlivost vozu, odpověděl: "Ne tak docela."
Lotus během tří předsezónních testů ujel jen 3527 km, nejméně ze všech týmů. Nejpilnější Sauber má například na kontě o 50 % více - 5307 km (více podrobností najdete ve shrnutí testů zde).
"Párkrát nás problémy stály mnoho hodin, je to pořád stejné. A neočekáváme, že by k nim došlo, když bude tepleji. Když máte tyto problémy, nikdy si nemůžete být 100% jisti, že se vám už znovu nepřihodí. Ale nějaké problémy jsme měli i minulý rok během testů a v závodech to pak bylo OK. Myslím, že to letos bude stejné," vysvětluje Räikkönen.
Včerejší ne zcela vydařený den hodnotil technický ředitel Lotusu James Allison pozitivně: "Strávili jsme příliš mnoho času v garáži, ale když jsme vyrazili na trať, dosáhli jsme dobrého pokroku."
Kimi během posledního dne předsezónních testů (foto: Lotus F1 Team)
"Rozhodně je pozitivní, že to pro nás není těžké být rychlí - přitom jsme se nemuseli v žádném z testů uchýlit k jízdě s nízkým množstvím paliva, abychom z vozu dostali dobrý čas," dodává Allison. Technické problémy s převodovkou jsou podle něj navíc vyřešeny a v sezóně se již nebudou opakovat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.