Kimi Räikkönen si nedělá žádné starosti ohledně spolehlivosti Lotusu, přestože jeho tým řešil neustále nějaké potíže a ve třech předsezónních testech ujel nejméně kilometrů ze všech.
Fin se sobotního testování v Barceloně kvůli nevolnosti nemohl zúčastnit, v neděli pak kvůli opětovným potížím s převodovkou ujel jen 50 kol. Na dotaz, zda by jeho potenciální boj o titul v letošní sezóně mohla ovlivnit nespolehlivost vozu, odpověděl: "Ne tak docela."
Lotus během tří předsezónních testů ujel jen 3527 km, nejméně ze všech týmů. Nejpilnější Sauber má například na kontě o 50 % více - 5307 km (více podrobností najdete ve shrnutí testů zde).
"Párkrát nás problémy stály mnoho hodin, je to pořád stejné. A neočekáváme, že by k nim došlo, když bude tepleji. Když máte tyto problémy, nikdy si nemůžete být 100% jisti, že se vám už znovu nepřihodí. Ale nějaké problémy jsme měli i minulý rok během testů a v závodech to pak bylo OK. Myslím, že to letos bude stejné," vysvětluje Räikkönen.
Včerejší ne zcela vydařený den hodnotil technický ředitel Lotusu James Allison pozitivně: "Strávili jsme příliš mnoho času v garáži, ale když jsme vyrazili na trať, dosáhli jsme dobrého pokroku."
Kimi během posledního dne předsezónních testů (foto: Lotus F1 Team)
"Rozhodně je pozitivní, že to pro nás není těžké být rychlí - přitom jsme se nemuseli v žádném z testů uchýlit k jízdě s nízkým množstvím paliva, abychom z vozu dostali dobrý čas," dodává Allison. Technické problémy s převodovkou jsou podle něj navíc vyřešeny a v sezóně se již nebudou opakovat.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.