Kimi Räikkönen si nedělá žádné starosti ohledně spolehlivosti Lotusu, přestože jeho tým řešil neustále nějaké potíže a ve třech předsezónních testech ujel nejméně kilometrů ze všech.
Fin se sobotního testování v Barceloně kvůli nevolnosti nemohl zúčastnit, v neděli pak kvůli opětovným potížím s převodovkou ujel jen 50 kol. Na dotaz, zda by jeho potenciální boj o titul v letošní sezóně mohla ovlivnit nespolehlivost vozu, odpověděl: "Ne tak docela."
Lotus během tří předsezónních testů ujel jen 3527 km, nejméně ze všech týmů. Nejpilnější Sauber má například na kontě o 50 % více - 5307 km (více podrobností najdete ve shrnutí testů zde).
"Párkrát nás problémy stály mnoho hodin, je to pořád stejné. A neočekáváme, že by k nim došlo, když bude tepleji. Když máte tyto problémy, nikdy si nemůžete být 100% jisti, že se vám už znovu nepřihodí. Ale nějaké problémy jsme měli i minulý rok během testů a v závodech to pak bylo OK. Myslím, že to letos bude stejné," vysvětluje Räikkönen.
Včerejší ne zcela vydařený den hodnotil technický ředitel Lotusu James Allison pozitivně: "Strávili jsme příliš mnoho času v garáži, ale když jsme vyrazili na trať, dosáhli jsme dobrého pokroku."
Kimi během posledního dne předsezónních testů (foto: Lotus F1 Team)
"Rozhodně je pozitivní, že to pro nás není těžké být rychlí - přitom jsme se nemuseli v žádném z testů uchýlit k jízdě s nízkým množstvím paliva, abychom z vozu dostali dobrý čas," dodává Allison. Technické problémy s převodovkou jsou podle něj navíc vyřešeny a v sezóně se již nebudou opakovat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.