Kimi Raikkonen v Barceloně odjezdil méně než 100 kol, domnívá se ale, že se tento výpadek v nadcházející sezóně neprojeví.
První polovina předsezonních testů v Barceloně příliš nevyšla týmu Lotus. Zatímco v úterý měl tým problémy se sběrem dat, ve středu Kimiho Räikkönena zradila převodovka jeho vozu. V důsledku těchto problémů finský pilot odjezdil pouze 87 kol.
V podobné situaci se ale Lotus ocitl už v roce 2012, kdy ztratil hned celý týden předsezonních testů. I proto se Kimi Räikkönen domnívá, že tato ztráta nebude pro jeho tým znamenat výraznější problém.
"I když odjezdíte 10.000 kilometrů, stále můžete mít problém. Bez ohledu na to, kolik odjezdíte kol, můžete být v pořádku nebo nejste v pořádku. Tohle je testování. Jsou tu problémy, díky nímž se učíte. Není to tak, že když nezvládneme odjet 150 km (během jednoho dne), ovlivní to celou naší sezonu," uvádí Fin.
I přes vzpomínané problémy má ale finský pilot na svém kontě třetí nejrychlejší čas středečního testování. Další dva dny pro Lotus odjezdí Romain Grosjean.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.