Dnes byl odhalen poslední monopost sezony 2013 - Williams FW35. Britská stáj vynechala první testy v Jerezu a monopost pro letošní rok představuje na místě, kde předchůdce s Pastorem Maldonadem za volantem, FW34, po dlouhých letech pro Williams vyhrál Velkou cenu. Technický expert BBC, Gary Anderson, ve svém sloupku komentuje nový vůz.
"Nový Williams se zdá být velkým krokem vpřed ve srovnání s loňským vozem. Na voze můžeme vidět hodně dobré detailní práce. Zadní část předního přítlačného křídla byla v detailech zjednodušena. Teď by nemělo generovat vzdušné víry. Loňská verze byla možná až moc detailní. Na pohled se mi zdá, že jejich křídlo dokáže vyprodukovat solidní množství přítlačné síly.
Pilíře, které drží přední křídlo, byly celkově posunuty směrem dopředu. Teď jsou ale zahnuté směrem dozadu. To je dobrý nápad - zvířený vzduch, který naráží na tyto pilíře, má více času se uklidnit, než narazí na deflektory pod nosem vozu.
Pilíře držící přední křídlo - nové a podle Andersona velmi šikovné řešení
Brzdové kanálky a křidélka produkující přítlačnou sílu jsou detailně propracovaná, bočnice jsou výrazně podtržené. Williams má už dlouho velmi malou převodovku, což znamená, že v zadní části vozu není moc karosérie, která by blokovala proudění vzduchu v zadní části.
Na voze je spousta skvělé základní inženýrské práce a já očekávám, že Williams udělal velmi zásadní pokrok směrem vpřed."
Foto z představení vozu FW35 naleznete zde.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.