Dnes byl odhalen poslední monopost sezony 2013 - Williams FW35. Britská stáj vynechala první testy v Jerezu a monopost pro letošní rok představuje na místě, kde předchůdce s Pastorem Maldonadem za volantem, FW34, po dlouhých letech pro Williams vyhrál Velkou cenu. Technický expert BBC, Gary Anderson, ve svém sloupku komentuje nový vůz.
"Nový Williams se zdá být velkým krokem vpřed ve srovnání s loňským vozem. Na voze můžeme vidět hodně dobré detailní práce. Zadní část předního přítlačného křídla byla v detailech zjednodušena. Teď by nemělo generovat vzdušné víry. Loňská verze byla možná až moc detailní. Na pohled se mi zdá, že jejich křídlo dokáže vyprodukovat solidní množství přítlačné síly.
Pilíře, které drží přední křídlo, byly celkově posunuty směrem dopředu. Teď jsou ale zahnuté směrem dozadu. To je dobrý nápad - zvířený vzduch, který naráží na tyto pilíře, má více času se uklidnit, než narazí na deflektory pod nosem vozu.
Pilíře držící přední křídlo - nové a podle Andersona velmi šikovné řešení
Brzdové kanálky a křidélka produkující přítlačnou sílu jsou detailně propracovaná, bočnice jsou výrazně podtržené. Williams má už dlouho velmi malou převodovku, což znamená, že v zadní části vozu není moc karosérie, která by blokovala proudění vzduchu v zadní části.
Na voze je spousta skvělé základní inženýrské práce a já očekávám, že Williams udělal velmi zásadní pokrok směrem vpřed."
Foto z představení vozu FW35 naleznete zde.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.