Dnes byl odhalen poslední monopost sezony 2013 - Williams FW35. Britská stáj vynechala první testy v Jerezu a monopost pro letošní rok představuje na místě, kde předchůdce s Pastorem Maldonadem za volantem, FW34, po dlouhých letech pro Williams vyhrál Velkou cenu. Technický expert BBC, Gary Anderson, ve svém sloupku komentuje nový vůz.
"Nový Williams se zdá být velkým krokem vpřed ve srovnání s loňským vozem. Na voze můžeme vidět hodně dobré detailní práce. Zadní část předního přítlačného křídla byla v detailech zjednodušena. Teď by nemělo generovat vzdušné víry. Loňská verze byla možná až moc detailní. Na pohled se mi zdá, že jejich křídlo dokáže vyprodukovat solidní množství přítlačné síly.
Pilíře, které drží přední křídlo, byly celkově posunuty směrem dopředu. Teď jsou ale zahnuté směrem dozadu. To je dobrý nápad - zvířený vzduch, který naráží na tyto pilíře, má více času se uklidnit, než narazí na deflektory pod nosem vozu.
Pilíře držící přední křídlo - nové a podle Andersona velmi šikovné řešení
Brzdové kanálky a křidélka produkující přítlačnou sílu jsou detailně propracovaná, bočnice jsou výrazně podtržené. Williams má už dlouho velmi malou převodovku, což znamená, že v zadní části vozu není moc karosérie, která by blokovala proudění vzduchu v zadní části.
Na voze je spousta skvělé základní inženýrské práce a já očekávám, že Williams udělal velmi zásadní pokrok směrem vpřed."
Foto z představení vozu FW35 naleznete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.