Nový vůz Williamsu FW35 konečně prošel posledním povinným nárazovým testem FIA, jeho představení v Barceloně by tak již nic nemělo stát v cestě.
Minulý týden testoval tým z Grove s loňským monopostem FW34, na který nasadil spoustu nových dílů připravovaných pro jeho nástupce - tím nejviditelnějším byl upravený nos s panelem cudnosti. Williams se chtěl zaměřit hlavně na srovnávání nových pneumatik Pirelli.
Nový vůz minulý čtvrtek konečně absolvoval poslední nárazový test nosu, díky tomu jej Williams bude moci přestavit 19. února v Barceloně, kde začínají druhé předsezónní testy.
Monopost FW35 by měl být lepší ve všech ohledech. "Představuje pokrok. Snažili jsme se podívat na každý jednotlivý díl, na každý. Ale všechna auta vypadají velmi podobně jako minulý rok, protože se pravidla nezměnila," říká Maldonado.
Valtteri Bottas při testech Jerezu s upraveným vozem FW34 (foto: Williams F1 Team)
"Je drobně vylepšen ve všech oblastech a celkem si věříme, že letos bude velmi konkurenceschopný a ještě lepší než ten předchozí," dodává překvapivý vítěz loňské Velké ceny Španělska.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.