Kimi Räikkönen nevěří, že by toho nový simulátor Lotusu měl moc změnit. Sám jej neplánuje využívat, raději se okruhy učí až na místě samotným ježděním v monopostu F1.
Nový simulátor v Enstone poprvé využil Romain Grosjean před Velkou cenou spojených států. Tým do něj investoval spoustu peněž, aby se přiblížil špičkovým zařízením konkurence.
Romain tehdy uvedl, že jim pomůže "v testování věcí, které nemají čas testovat na dráze," ale jeho týmový kolega z nového simulátoru není nijak zvlášť nadšený.
"Nikdy jsem nebyl jejich velkým fanouškem. Nikdy se nedostanete blízko skutečnému ježdění na okruhu," uvádí nevzrušeně Räikkönen. "Možná můžeme udělat hodně věcí, abychom se naučili okruhy a podobně, ale nemyslím si, že opravdu něco změní."
Úspěch Lotusu bude podle Fina záležet na spolupráci celého týmu, podobně jako tomu bylo letos: "Celé to musíme hrát společně: je do toho zapojena spousta lidí a díky vám samotným neuspějete. Jde o týmovou práci, o to, aby všichni pracovali na tom stejném a dosahovali co nejlepších výsledků."
Kimi Räikkönen není velkým fanouškem simulátorů, nové zařízení Lotusu jej nechává v klidu(foto: Lotus F1 Team)
"Myslím, že v týmu panuje dobrá atmosféra," spokojeně dodává Räikkönen pro ESPN.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.