Kimi Räikkönen preferuje v závodech opatrnost před přílišným riskováním, které vede ke kolizím. Díky tomu se letos stal nejčastěji bodujícím jezdcem.
Finský pilot dojel do cíle všech dvaceti závodů sezóny 2012 - neskóroval pouze v Číně. Díky výborné konzistenci patřil mezi kandidáty na titul až do závěru sezóny, v níž nakonec skončil třetí - za mistrovským Sebastianem Vettelem a stříbrným Fernandem Alonsem.
Pro finský Turun Sanomat to Kimi, který o víkendu na galavečeru FIA v Istanbulu přebral svou bronzovou trofej, komentoval s úsměvem: "Je to lepší než bourat v každém závodě. S tím jsem problémy nikdy neměl."
"Jednoduše se přede mne nedostanete, ale zároveň také nebojuji jako šílenec, když není šance na to, abych někoho udržel za sebou, protože tím jen ztrácíte čas a on vás nakonec stejně předjede," dodává Räikkönen, který se v Abú Zabí dokonce dočkal vítězství v závodě hned ve své první sezóně po návratu do Formule 1.
Kimi Räikkönen při přebírání trofeje na galavečeru FIA (foto: FIA)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.