AUSTIN - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychleji v boxech během Velké ceny Spojených států pracoval opět McLaren, nejvíce kol na jedné sadě pneumatik ujel Romain Grosjean s Lotusem
McLaren včera Red Bull těsně předčil nejen na dráze, ale také v boxech, když Lewise Hamiltona přezul za 2,6 sekundy. Rakouský tým byl o desetinku pomalejší, výkony mechaniků tak předstínily konečné pořadí v cíli.
Pod tři sekundy se vešla také zastávka Romaina Grosjeana, jenž se v boxech objevil už v 9. kole. Lotusu se však nevydařilo přezutí Kimiho Räikkönena, jenž se u nich zdržel až 6,5 s.
Podobné problémy postihly Ferrari při odbavování o titul bojujícího Fernanda Alonsa, na jeho pozici to však vliv nemělo. Zastávka Felipeho Massy byla lepší: 3,2 s - i to však bylo o dost více, než předvedli McLaren a Red Bull.
Nejhůře si vedlo HRT, které se zmítá ve finančních těžkostech. Tým je na prodej a nad jeho další budoucnosti visí velký otazník.
Závod moc zajímavých strategií nenabídl. Pirelli konzervativně vsadilo na to nejtvrdší, co má, a tak jej drtivá většina pilotů v pohodě odjela s jedinou zastávkou. Z šedi vybočili pouze Jenson Button a Nico Rosberg, kteří startovali na tvrdé směsi, zatímco zbytek pole začínal na středně-tvrdé.
Dvakrát zajeli k mechanikům pouze Paul di Resta a Michael Schumacher. Pilot Mercedesu musel měnit pneumatiky kvůli neznámému poškození. "Na mé první sadě pneumatik jsem nemohl najít vůbec žádnou přilnavost a musel tam být nějaký druh poškození, kvůli jejich špatné výkonnost," vysvětloval Schumacher po závodě.
Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách předvedl Grosjean - zvládl na nich 47 kol, tedy 83,9 % vzdálenosti závodu. Na jedné středně tvrdé směsi ujel nejvíce kol Daniel Ricciardo v úvodu: 30 kol představovalo 53,6 % Velké ceny Spojených států.
Středně-tvrdá směs se prokázala v závodě být o půl sekundy na kolo rychlejší, nový hladký asfalt se v jeho průběhu stále velmi rychle vyvíjel. Úrovně degradace pneumatik ale byly po celý víkend extrémně nízké, k čemuž přispívaly i nízké teploty vzduchu a dráhy.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.