Kimi Räikkönen se letos úspěšně vrátil do světa Formule 1, jíž musel na dva roky opustit po předčasném vypovězení kontraktu ze strany Ferrari, které na jeho místo vzalo Fernanda Alonsa. Finovi nikdo z Maranella nechybí.
V Abú Zabí se v 18. závodě po svém návratu dokonce s novým zaměstnavatelem dočkal vítězství, když cílem projel těsně před Fernandem Alonsem a lídrem šampionátu Sebastianem Vettelem. U Lotusu je nyní spokojený a bude za něj závodit i příští rok.
Na působení u Ferrari má smíšené vzpomínky: "Ani dobré, ani špatné. Vyhrál jsem s nimi titul a zažil několik dobrých okamžiků. Jsem spokojený se třemi roky, které jsem tam strávil. Nikdo mi nechybí."
"Odchod byl pro mne úlevou. Situace mohla být lepší, je to však už minulost a co se jednou stalo, nelze vrátit. Věci netrvají dlouho, když někde pracujete a vztahy nejsou dobré," vysvětluje Kimim pozadí svého odchodu z Maranella.
Atmosféru v Enstone si naproti tomu pochvaluje. "Cítil jsem se od počátku dobře. Lidé pracují tvrdě a tiše, chtějí však vyhrávat a sport a technické stránky mají přednost před politikou," nepřímo kritizuje pro španělský sportovní deník Marca svého dřívějšího zaměstnavatele.
Minulý víkend se Kimi Räikkönen dočkal s Lotusem vítězství, odchod z Ferrari byl pro něj úlevou(foto: Lotus F1 Team)
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.