Kimi Räikkönen se včera dočkal sladkého prvního vítězství po svém návratu do Formule 1. Po zdařilém startu to však neměl jednoduché, dvakrát ho o náskok připravil výjezd zpomalovacího vozidla.
V závěru závodu na něj zle dotíral i Fernando Alonso, který bojuje o titul se Sebastianem Vettelem. Nakonec s náskokem pouhých 0,852 s uhájil vítězství, k němuž položil základ hned v úvodu, kdy se do první zatáčky dostal před dva soupeře a zavěsil se za vedoucího Lewise Hamiltona, který později kvůli selhání palivového čerpadla odstoupil.
"Myslím, že jsme už dříve měli velmi dobré starty, ale ve srovnání s ostatními se dle našich měřítek jednalo o úplně normální start. Podařilo se mi předjet Marka a Maldonada ještě před zařazením druhého rychlostního stupně," říká Kimi, který nikterak svůj výkon na startu nepřeceňuje, jak u něj bývá zvykem.
"Měl jsem velmi dobrý start v zahřívacím kole, takže jsem věděl, že to bude dobré. Bylo to našim cílem: pokusit se o dobrý start. Podařilo se nám to, což bylo klíčem k našemu dnešnímu vítězství," popisuje pilot Lotusu.
Kimi Räikkönen jako první protíná cílovou pásku v Abú Zabí (foto: Lotus F1 Team)
V závodě ho však dvakrát zpomalovací vozidlo připravilo o náskok před jezdci za ním, proto byl novináři dotázán, zda ho považoval za většího soupeře než druhého Alonso s Ferrari. "Na safety car jsme samozřejmě dopláceli více než ostatní. Měli jsme slušné vedení a pak nic, hned dvakrát. Poprvé byl před námi ještě Hamilton, ale rozhodně nám dnes nepomohl," odpověděl Kimi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.