ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Který tým pracoval při přezouvání nejrychleji a jaké strategie volili jezdci ve Velké ceně Abú Zabí?
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl Red Bull ve 30. kole, když Marka Webbera přezul za 2,6 s. V případě Sebastiana Vettela už však mechanici rakouského týmu tak rychlí nebyli, poprvé mu však také měnili nos.
Výborný výkon předvedl McLaren, když Jensona Buttona odbavil za 2,7 s. Byla to dnes jediná zastávka týmu z Wokingu, Lewis Hamilton zůstal stát na trati s mechanickou poruchou palivového čerpadla poté, co zbytku pole suverénně ujížděl.
Skvěle pracovalo i Ferrari, když Fernanda Alonsa zdrželo ve 28. kole jen 2,7 s a Felipeho Massu o dvě kola dříve 2,9 s. Pod 3 sekundy zvládl u Kamuje Kobajašiho zastávku i Sauber.
Velmi dobře se předvedla i Marussia: přezutí za 3,2 s je na nováčka parádní čas. Těžil z něj Timo Glock ve 27. kole.
Do závodu startovala drtivá většina pilotů na měkkých pneumatikách - výjimku tvořila trojice Schumacher, Senna a Vettel.
Závod se jel dle očekávání opět pouze na jednu zastávku. Neplánovaně se v boxech objevili dvakrát pět pilotů (Grosjean, Ricciardo, Schumacher, Vergne a Vettel), třikrát dva z nich: Di Resta kolidující v prvním kole a Pérez odpykávající si penalizaci Stop-and-Go.
Nejdelší stint předvedl v první části Senna, jenž na středně-tvrdých pneumatikách odkroužil 32 kol (58,2 % závodu). Na měkké sadě ujel nejvíce vítězný Räikkönen: 31 kol (56,4 % závodu).
Velká cena Abú Zabí se jela za západu slunce a klesajících teplot, které se pohybovaly kolem 30 °C (vzduch). Hladký povrch dráhy pomohl udržovat nízkou míru opotřebení pneumatik, týmy navíc již mají rozsáhlé poznání o chování letošních směsí Pirelli. Rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí činil 0,5 s na kolo.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.