ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Který tým pracoval při přezouvání nejrychleji a jaké strategie volili jezdci ve Velké ceně Abú Zabí?
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl Red Bull ve 30. kole, když Marka Webbera přezul za 2,6 s. V případě Sebastiana Vettela už však mechanici rakouského týmu tak rychlí nebyli, poprvé mu však také měnili nos.
Výborný výkon předvedl McLaren, když Jensona Buttona odbavil za 2,7 s. Byla to dnes jediná zastávka týmu z Wokingu, Lewis Hamilton zůstal stát na trati s mechanickou poruchou palivového čerpadla poté, co zbytku pole suverénně ujížděl.
Skvěle pracovalo i Ferrari, když Fernanda Alonsa zdrželo ve 28. kole jen 2,7 s a Felipeho Massu o dvě kola dříve 2,9 s. Pod 3 sekundy zvládl u Kamuje Kobajašiho zastávku i Sauber.
Velmi dobře se předvedla i Marussia: přezutí za 3,2 s je na nováčka parádní čas. Těžil z něj Timo Glock ve 27. kole.
Do závodu startovala drtivá většina pilotů na měkkých pneumatikách - výjimku tvořila trojice Schumacher, Senna a Vettel.
Závod se jel dle očekávání opět pouze na jednu zastávku. Neplánovaně se v boxech objevili dvakrát pět pilotů (Grosjean, Ricciardo, Schumacher, Vergne a Vettel), třikrát dva z nich: Di Resta kolidující v prvním kole a Pérez odpykávající si penalizaci Stop-and-Go.
Nejdelší stint předvedl v první části Senna, jenž na středně-tvrdých pneumatikách odkroužil 32 kol (58,2 % závodu). Na měkké sadě ujel nejvíce vítězný Räikkönen: 31 kol (56,4 % závodu).
Velká cena Abú Zabí se jela za západu slunce a klesajících teplot, které se pohybovaly kolem 30 °C (vzduch). Hladký povrch dráhy pomohl udržovat nízkou míru opotřebení pneumatik, týmy navíc již mají rozsáhlé poznání o chování letošních směsí Pirelli. Rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí činil 0,5 s na kolo.
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.