ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Který tým pracoval při přezouvání nejrychleji a jaké strategie volili jezdci ve Velké ceně Abú Zabí?
Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl Red Bull ve 30. kole, když Marka Webbera přezul za 2,6 s. V případě Sebastiana Vettela už však mechanici rakouského týmu tak rychlí nebyli, poprvé mu však také měnili nos.
Výborný výkon předvedl McLaren, když Jensona Buttona odbavil za 2,7 s. Byla to dnes jediná zastávka týmu z Wokingu, Lewis Hamilton zůstal stát na trati s mechanickou poruchou palivového čerpadla poté, co zbytku pole suverénně ujížděl.
Skvěle pracovalo i Ferrari, když Fernanda Alonsa zdrželo ve 28. kole jen 2,7 s a Felipeho Massu o dvě kola dříve 2,9 s. Pod 3 sekundy zvládl u Kamuje Kobajašiho zastávku i Sauber.
Velmi dobře se předvedla i Marussia: přezutí za 3,2 s je na nováčka parádní čas. Těžil z něj Timo Glock ve 27. kole.
Do závodu startovala drtivá většina pilotů na měkkých pneumatikách - výjimku tvořila trojice Schumacher, Senna a Vettel.
Závod se jel dle očekávání opět pouze na jednu zastávku. Neplánovaně se v boxech objevili dvakrát pět pilotů (Grosjean, Ricciardo, Schumacher, Vergne a Vettel), třikrát dva z nich: Di Resta kolidující v prvním kole a Pérez odpykávající si penalizaci Stop-and-Go.
Nejdelší stint předvedl v první části Senna, jenž na středně-tvrdých pneumatikách odkroužil 32 kol (58,2 % závodu). Na měkké sadě ujel nejvíce vítězný Räikkönen: 31 kol (56,4 % závodu).
Velká cena Abú Zabí se jela za západu slunce a klesajících teplot, které se pohybovaly kolem 30 °C (vzduch). Hladký povrch dráhy pomohl udržovat nízkou míru opotřebení pneumatik, týmy navíc již mají rozsáhlé poznání o chování letošních směsí Pirelli. Rozdíl mezi měkkou a středně-tvrdou směsí činil 0,5 s na kolo.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.