Kimi Räikkönen si je jistý, že vylepšení vozu dokážou posunout tým velmi vysoko ve zbytku sezóny.
Enstonský tým vstoupil do druhé části sezóny s nadějimi posunout Kimiho Räikkönena ještě více do boje o titul. Tým však nedokázal udržet tempo vývoje s týmy Red Bull, McLaren a Ferrari. Räikkönen poté po několika těžkých závodech přišel definitivně o naději na boj o titul.
Týmu však pomohl přechod na nové výfuky s Coanda efektem. Druhá verze tohoto vylepšení, která má za cíl získat zpět část ztraceného výkonu, se osvědčila a funguje dobře. Kimi Räikkönen je proto díky novým vylepšení optimistický: "Rozhodně jsme se zlepšili. Když však získáte více přítlaku, ztratíte trochu výkon. Snažíme se tedy ho získat zpět."
"Je to celkem složitá věc, za nějaký čas však získáme zpět veškerý výkon s výhodou vyššího přítlaku," dodal finský pilot, který je stále na třetím místě v Pohárů jezdců za Sebastianem Vettelem a Fernandem Alonsem.
Kimi Räikkönen na okruhu v Abu Zabí (foto: Lotus F1 Team)
Räikkönen také věří, že nové součástky mohou pomoci s vývojem vozu pro příští rok: "Je dobře, že neustále vozíme nové součástky a učíme se novým věcem. Je to dobré pro nový vůz."
"Děláme pokroky, ostatní ale dělají pokroky také. Jsme však s časy na kolo rozhodně blíže, než jsme byli například v Monze nebo ve Spa," uzavřel Räikkönen.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.