Lotus dnes potvrdil Kimiho Räikkönena jako svého jezdce pro příští sezonu. Pro finského pilota i tým bylo toto rozhodnutí jasnou volbou.
Lotus dnes dopoledne originální cestou - pomocí videoklipu - oznámil, že Kimi Räikkönen bude pokračovat v závodění pro jejich tým i v sezoně 2013 (informovali jsme zde). V oficiálním prohlášení Räikkönen uvedl, že to bylo jasné rozhodnutí.
"Myslím, že můj návrat proběhl dost dobře a tým odvedl skvělou práci. Neočekával jsem, že bych vůbec mohl bojovat o titul, když se podíváte na to, jak si tým vedl v loňské sezoně. Proto je skvělé, že jsem byl tak často na pódiu a pravidelně získával body.
Cítím se v týmu dobře a sdílíme stejnou závodní filosofii. Pokračování ve spolupráci bylo jasnou volbou a těším se, že příští rok učiníme další krok směrem kupředu," popisuje své pocity mistr světa z roku 2007.
Räikkönen již začal pomáhat s vývojem vozu pro příští rok (E21) a jeho služby ocenil také šéf Lotusu Eric Boullier: "Kimi prožil výjimečný návrat do Formule 1. Od první chvíle, kdy se posadil do auta, bylo jasné, že neztratil nic ze své rychlosti či zpětné vazby co se techniky týče.
Byli jsme po celou sezonu odměněni motivovaným a soustředěným jezdcem. Boji na tak vysokých příčkách šampionátu Lotus nemalou částí vděčí právě jeho talentu a zkušenostem. Bylo to přirozené rozhodnutí, že budeme pokračovat ve využívání jeho schopností i příští sezonu," uvedl šéf týmu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.