INDIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kralování McLarenu v boxech přerušil v Indii Red Bull, který vítězného Vettela přezul za 2,6 sec. Romain Grosjean s Lotusem a Kamuj Kobajaši se Sauberem na tvrdé směsi pneumatik Pirelli odjeli 60 % závodu.
Rakouský tým výborné výkony na dráze potvrzoval také v boxech, když krom rekordně rychle odbaveného Vettela přezul svého druhého pilota Marka Webbera za 2,8 s.
Dobrou práci odvedlo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo pouze 2,8 s a Felipeho Massu 3,0 s.
Lehce přes tři vteřiny trvala Grosjeanova (3,0) a Hamiltonova (3,1 s) zastávka. McLaren však Lewisovi krom čtyř kol měnil kvůli problémům s páčkou na podřazováním i volant. Spíše podprůměrné pak pro tým z Wokingu bylo odbavení Buttona za 3,5 s, stejně jako Mercedes Rosberga.
Německý tým byl v případě druhé zastávky Schumachera dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší, Michael však po smůle v postartovní tlačenici, kdy mu Vergne propíchl pneumatiku, se svým monopostem musel ke konci závodu kvůli potížím s převodovkou preventivně zamířit do garáže.
Povedené výměny pneumatiky předvedl ve 14. kole také Sauber u Péreze (3,1 s) a Lotus ve 27. u Räikkönena (3,4 s).
Nejslabší zastávky měli u HRT, kteří ani jednou nedokázali přezout svým jezdcům pneumatiky pod 5,8 s.
Na start Velké ceny Indie, která čítala 60 kol, zvolila většina závodníků měkkou směs, pro tvrdou se rozhodli pouze Grosjean, Schumacher, Ricciardo a Kobajaši.
Většina pilotů dnes vsadila na jednozastávkovou strategii a i ti, co šli do závodu s úmyslem stavět dvakrát, na ni postupně přešly (např. i oba Caterhamy). Neplánovaně se v boxech objevili kvůli kolizím a defektům pouze Maldonado, Pérez, Schumacher a Vergne.
Šetřílek gum Pérez po nich překvapivě zastavil ze zbytku jako první už ve 14. kole kvůli hrozivým puchýřům na pneumatikách. Sauber příčinu jejich objevení se stále zkoumá.
Nejdelší stint předvedli Grosjean s Kobajašim, kteří na tvrdé směsi před svými prvními zastávkami odjeli 36 kol (60 % závodu). Nejdelší druhý stint na stejném druhu pneumatik absolvoval Button. Na měkkých gumách zvládl nejdelší vzdálenost Ricciardo: 33 kol (55 % závodu).
Vysoké teploty a hladký asfalt přispěly k velmi nízkému opotřebení pneumatik a jednozastávkovým strategiím, navzdory tomu, že se loni stavělo dvakrát a že jsou letos pneumatiky o trochu měkčí. Dnes zbytečně konzervativní Pirelli po závodě připustilo, že mohlo přivézt super-měkké gumy.
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.