INDIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kralování McLarenu v boxech přerušil v Indii Red Bull, který vítězného Vettela přezul za 2,6 sec. Romain Grosjean s Lotusem a Kamuj Kobajaši se Sauberem na tvrdé směsi pneumatik Pirelli odjeli 60 % závodu.
Rakouský tým výborné výkony na dráze potvrzoval také v boxech, když krom rekordně rychle odbaveného Vettela přezul svého druhého pilota Marka Webbera za 2,8 s.
Dobrou práci odvedlo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo pouze 2,8 s a Felipeho Massu 3,0 s.
Lehce přes tři vteřiny trvala Grosjeanova (3,0) a Hamiltonova (3,1 s) zastávka. McLaren však Lewisovi krom čtyř kol měnil kvůli problémům s páčkou na podřazováním i volant. Spíše podprůměrné pak pro tým z Wokingu bylo odbavení Buttona za 3,5 s, stejně jako Mercedes Rosberga.
Německý tým byl v případě druhé zastávky Schumachera dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší, Michael však po smůle v postartovní tlačenici, kdy mu Vergne propíchl pneumatiku, se svým monopostem musel ke konci závodu kvůli potížím s převodovkou preventivně zamířit do garáže.
Povedené výměny pneumatiky předvedl ve 14. kole také Sauber u Péreze (3,1 s) a Lotus ve 27. u Räikkönena (3,4 s).
Nejslabší zastávky měli u HRT, kteří ani jednou nedokázali přezout svým jezdcům pneumatiky pod 5,8 s.
Na start Velké ceny Indie, která čítala 60 kol, zvolila většina závodníků měkkou směs, pro tvrdou se rozhodli pouze Grosjean, Schumacher, Ricciardo a Kobajaši.
Většina pilotů dnes vsadila na jednozastávkovou strategii a i ti, co šli do závodu s úmyslem stavět dvakrát, na ni postupně přešly (např. i oba Caterhamy). Neplánovaně se v boxech objevili kvůli kolizím a defektům pouze Maldonado, Pérez, Schumacher a Vergne.
Šetřílek gum Pérez po nich překvapivě zastavil ze zbytku jako první už ve 14. kole kvůli hrozivým puchýřům na pneumatikách. Sauber příčinu jejich objevení se stále zkoumá.
Nejdelší stint předvedli Grosjean s Kobajašim, kteří na tvrdé směsi před svými prvními zastávkami odjeli 36 kol (60 % závodu). Nejdelší druhý stint na stejném druhu pneumatik absolvoval Button. Na měkkých gumách zvládl nejdelší vzdálenost Ricciardo: 33 kol (55 % závodu).
Vysoké teploty a hladký asfalt přispěly k velmi nízkému opotřebení pneumatik a jednozastávkovým strategiím, navzdory tomu, že se loni stavělo dvakrát a že jsou letos pneumatiky o trochu měkčí. Dnes zbytečně konzervativní Pirelli po závodě připustilo, že mohlo přivézt super-měkké gumy.
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.