INDIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kralování McLarenu v boxech přerušil v Indii Red Bull, který vítězného Vettela přezul za 2,6 sec. Romain Grosjean s Lotusem a Kamuj Kobajaši se Sauberem na tvrdé směsi pneumatik Pirelli odjeli 60 % závodu.
Rakouský tým výborné výkony na dráze potvrzoval také v boxech, když krom rekordně rychle odbaveného Vettela přezul svého druhého pilota Marka Webbera za 2,8 s.
Dobrou práci odvedlo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo pouze 2,8 s a Felipeho Massu 3,0 s.
Lehce přes tři vteřiny trvala Grosjeanova (3,0) a Hamiltonova (3,1 s) zastávka. McLaren však Lewisovi krom čtyř kol měnil kvůli problémům s páčkou na podřazováním i volant. Spíše podprůměrné pak pro tým z Wokingu bylo odbavení Buttona za 3,5 s, stejně jako Mercedes Rosberga.
Německý tým byl v případě druhé zastávky Schumachera dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší, Michael však po smůle v postartovní tlačenici, kdy mu Vergne propíchl pneumatiku, se svým monopostem musel ke konci závodu kvůli potížím s převodovkou preventivně zamířit do garáže.
Povedené výměny pneumatiky předvedl ve 14. kole také Sauber u Péreze (3,1 s) a Lotus ve 27. u Räikkönena (3,4 s).
Nejslabší zastávky měli u HRT, kteří ani jednou nedokázali přezout svým jezdcům pneumatiky pod 5,8 s.
Na start Velké ceny Indie, která čítala 60 kol, zvolila většina závodníků měkkou směs, pro tvrdou se rozhodli pouze Grosjean, Schumacher, Ricciardo a Kobajaši.
Většina pilotů dnes vsadila na jednozastávkovou strategii a i ti, co šli do závodu s úmyslem stavět dvakrát, na ni postupně přešly (např. i oba Caterhamy). Neplánovaně se v boxech objevili kvůli kolizím a defektům pouze Maldonado, Pérez, Schumacher a Vergne.
Šetřílek gum Pérez po nich překvapivě zastavil ze zbytku jako první už ve 14. kole kvůli hrozivým puchýřům na pneumatikách. Sauber příčinu jejich objevení se stále zkoumá.
Nejdelší stint předvedli Grosjean s Kobajašim, kteří na tvrdé směsi před svými prvními zastávkami odjeli 36 kol (60 % závodu). Nejdelší druhý stint na stejném druhu pneumatik absolvoval Button. Na měkkých gumách zvládl nejdelší vzdálenost Ricciardo: 33 kol (55 % závodu).
Vysoké teploty a hladký asfalt přispěly k velmi nízkému opotřebení pneumatik a jednozastávkovým strategiím, navzdory tomu, že se loni stavělo dvakrát a že jsou letos pneumatiky o trochu měkčí. Dnes zbytečně konzervativní Pirelli po závodě připustilo, že mohlo přivézt super-měkké gumy.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.