INDIE - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Kralování McLarenu v boxech přerušil v Indii Red Bull, který vítězného Vettela přezul za 2,6 sec. Romain Grosjean s Lotusem a Kamuj Kobajaši se Sauberem na tvrdé směsi pneumatik Pirelli odjeli 60 % závodu.
Rakouský tým výborné výkony na dráze potvrzoval také v boxech, když krom rekordně rychle odbaveného Vettela přezul svého druhého pilota Marka Webbera za 2,8 s.
Dobrou práci odvedlo také Ferrari, které Fernanda Alonsa zdrželo pouze 2,8 s a Felipeho Massu 3,0 s.
Lehce přes tři vteřiny trvala Grosjeanova (3,0) a Hamiltonova (3,1 s) zastávka. McLaren však Lewisovi krom čtyř kol měnil kvůli problémům s páčkou na podřazováním i volant. Spíše podprůměrné pak pro tým z Wokingu bylo odbavení Buttona za 3,5 s, stejně jako Mercedes Rosberga.
Německý tým byl v případě druhé zastávky Schumachera dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší, Michael však po smůle v postartovní tlačenici, kdy mu Vergne propíchl pneumatiku, se svým monopostem musel ke konci závodu kvůli potížím s převodovkou preventivně zamířit do garáže.
Povedené výměny pneumatiky předvedl ve 14. kole také Sauber u Péreze (3,1 s) a Lotus ve 27. u Räikkönena (3,4 s).
Nejslabší zastávky měli u HRT, kteří ani jednou nedokázali přezout svým jezdcům pneumatiky pod 5,8 s.
Na start Velké ceny Indie, která čítala 60 kol, zvolila většina závodníků měkkou směs, pro tvrdou se rozhodli pouze Grosjean, Schumacher, Ricciardo a Kobajaši.
Většina pilotů dnes vsadila na jednozastávkovou strategii a i ti, co šli do závodu s úmyslem stavět dvakrát, na ni postupně přešly (např. i oba Caterhamy). Neplánovaně se v boxech objevili kvůli kolizím a defektům pouze Maldonado, Pérez, Schumacher a Vergne.
Šetřílek gum Pérez po nich překvapivě zastavil ze zbytku jako první už ve 14. kole kvůli hrozivým puchýřům na pneumatikách. Sauber příčinu jejich objevení se stále zkoumá.
Nejdelší stint předvedli Grosjean s Kobajašim, kteří na tvrdé směsi před svými prvními zastávkami odjeli 36 kol (60 % závodu). Nejdelší druhý stint na stejném druhu pneumatik absolvoval Button. Na měkkých gumách zvládl nejdelší vzdálenost Ricciardo: 33 kol (55 % závodu).
Vysoké teploty a hladký asfalt přispěly k velmi nízkému opotřebení pneumatik a jednozastávkovým strategiím, navzdory tomu, že se loni stavělo dvakrát a že jsou letos pneumatiky o trochu měkčí. Dnes zbytečně konzervativní Pirelli po závodě připustilo, že mohlo přivézt super-měkké gumy.
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.