JEONGAM - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedli týmy ve Velké ceny Koreje během zastávek v boxech? Jaké volily strategie a kdo urazil největší počet kol na jedné sadě pneumatik?
McLaren předvedl u Hamiltona opět perfektní zastávku, když mu pro poslední stint ve 42. kole nazul super-měkkou směs za 2,5 sekundy. Chyb se však ani tentokrát nevyvaroval, předchozí zastávka ve 26. kole po problémech s upevňováním pravého předního kola trvala o 1,3 s déle.
Vše bez chyby a nejlepší průměry zastávek si dnes připsal Red Bull, který jako jediný své piloty vždy zvládl odbavit do tří sekund - obdivuhodný výkon a konzistence: Webbera za 2,8 a 2,6 s, vítězného Vettela za 2,9 a 2,8 s.
Pod 3 sekundy se kromě dvou výše uvedených již žádný jiný tým nedostal, výbornou práci však odvádělo Ferrari v případě Fernanda Alonsa: 3,0 a 3,1 s. Obě zastávky Felipeho Massy byly znatelně pomalejší.
Většina pilotů šla do závodů s tím, že ho odjedou na dvě zastávky. Pirelli již včera avizovalo, že jedna zastávka teoreticky bude možná, dnes to potvrdil Pastor Maldonado, který čekal na výjezd safety-car (papírově byla pravděpodobnost nasazení 100%), a Narain Karthikeyan. Třikrát se v boxech kvůli problémům s vozem objevil Lewis Hamilton.
Na startovní rošt se téměř všichni postavili na super-měkkých pneumatikách, pro start na měkké sadě se rozhodla 1/4 jezdců: Button, Pérez, Kobajaši, Di Resta, Vergne a De la Rosa.
Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Timo Glock: vydržel na ní 23 kol (41,8 % závodu). Na jedné sadě měkkých pneumatik ujel nejvíce kol zmíněný Maldonado: 34 kol představovalo 61,8 % závodu.
Klíčové bylo opotřebení pravé přední pneumatiky, mezi super-měkkou a měkkou směsí byl ve Velké ceně Koreje 0,2 - 0,6sekundový rozdíl.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.