Kamuji Kobajaši je překvapen sdělením týmu Sauber, že si pro příští rok musí najít silného sponzora. Jinak je jeho sedačka v ohrožení.
Bez mexických peněz od Sergia Pereze se tým Sauber ocitl v nepříjemné situaci – nemá finance na provoz auta pro Kobajašiho.
Navzdory tomu, že si Japonec vyjel v poslední velké ceně své první pódiové umístění, jeho další setrvání ve švýcarském týmu záleží výhradně na penězích. „Sponzor by mi příští rok hodně pomohl, ale zatím žádného nemám. Je to pro mě zvláštní pocit, hledat finance na to, abych mohl závodit v Sauberu, nebo kterémkoliv jiném týmu,“ řekl Kobajaši.
„V tuto chvíli jsou peníze velmi důležité, ale chci být předním pilotem bez sponzora, v dobrém týmu. O tom jsem vždy snil, když jsem byl malý. Proto jsem trochu překvapen, nicméně budu se snažit setrvat v F1 za každou cenu,“ uvedl Japonec.
Pro Kobajašiho bude shánění sponzorů těžké. Žádná japonská automobilka v současné době v F1 nepůsobí, přitom právě od nich plynnou největší sumy, které by mohly Kobajašimu pomoct. Na otázku, zdali je pravděpodobnost, že ztratí sedačku na úkor jiného, méně talentovaného závodníka, Kobajaši odpověděl: „Tomu se říká osud, ne?“
Kamuj Kobajaši v šikaně Sling v Singapuru (foto: Sauber Motorsport AG)
Záchranou pro talentovaného Kobajašiho by mohl být Pastor Maldonado a jeho štědrá podpora PDVSA. Venezuelan se nedávno vyjádřil, že se poohlíží i po jiných týmech a pokud by ho Sauber angažoval, zalepil by tím díru v rozpočtu po odcházejícím Perezovi a snad i zachránil Kobajašiho.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.