Kamuji Kobajaši je překvapen sdělením týmu Sauber, že si pro příští rok musí najít silného sponzora. Jinak je jeho sedačka v ohrožení.
Bez mexických peněz od Sergia Pereze se tým Sauber ocitl v nepříjemné situaci – nemá finance na provoz auta pro Kobajašiho.
Navzdory tomu, že si Japonec vyjel v poslední velké ceně své první pódiové umístění, jeho další setrvání ve švýcarském týmu záleží výhradně na penězích. „Sponzor by mi příští rok hodně pomohl, ale zatím žádného nemám. Je to pro mě zvláštní pocit, hledat finance na to, abych mohl závodit v Sauberu, nebo kterémkoliv jiném týmu,“ řekl Kobajaši.
„V tuto chvíli jsou peníze velmi důležité, ale chci být předním pilotem bez sponzora, v dobrém týmu. O tom jsem vždy snil, když jsem byl malý. Proto jsem trochu překvapen, nicméně budu se snažit setrvat v F1 za každou cenu,“ uvedl Japonec.
Pro Kobajašiho bude shánění sponzorů těžké. Žádná japonská automobilka v současné době v F1 nepůsobí, přitom právě od nich plynnou největší sumy, které by mohly Kobajašimu pomoct. Na otázku, zdali je pravděpodobnost, že ztratí sedačku na úkor jiného, méně talentovaného závodníka, Kobajaši odpověděl: „Tomu se říká osud, ne?“
Kamuj Kobajaši v šikaně Sling v Singapuru (foto: Sauber Motorsport AG)
Záchranou pro talentovaného Kobajašiho by mohl být Pastor Maldonado a jeho štědrá podpora PDVSA. Venezuelan se nedávno vyjádřil, že se poohlíží i po jiných týmech a pokud by ho Sauber angažoval, zalepil by tím díru v rozpočtu po odcházejícím Perezovi a snad i zachránil Kobajašiho.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.