Kamuji Kobajaši je překvapen sdělením týmu Sauber, že si pro příští rok musí najít silného sponzora. Jinak je jeho sedačka v ohrožení.
Bez mexických peněz od Sergia Pereze se tým Sauber ocitl v nepříjemné situaci – nemá finance na provoz auta pro Kobajašiho.
Navzdory tomu, že si Japonec vyjel v poslední velké ceně své první pódiové umístění, jeho další setrvání ve švýcarském týmu záleží výhradně na penězích. „Sponzor by mi příští rok hodně pomohl, ale zatím žádného nemám. Je to pro mě zvláštní pocit, hledat finance na to, abych mohl závodit v Sauberu, nebo kterémkoliv jiném týmu,“ řekl Kobajaši.
„V tuto chvíli jsou peníze velmi důležité, ale chci být předním pilotem bez sponzora, v dobrém týmu. O tom jsem vždy snil, když jsem byl malý. Proto jsem trochu překvapen, nicméně budu se snažit setrvat v F1 za každou cenu,“ uvedl Japonec.
Pro Kobajašiho bude shánění sponzorů těžké. Žádná japonská automobilka v současné době v F1 nepůsobí, přitom právě od nich plynnou největší sumy, které by mohly Kobajašimu pomoct. Na otázku, zdali je pravděpodobnost, že ztratí sedačku na úkor jiného, méně talentovaného závodníka, Kobajaši odpověděl: „Tomu se říká osud, ne?“
Kamuj Kobajaši v šikaně Sling v Singapuru (foto: Sauber Motorsport AG)
Záchranou pro talentovaného Kobajašiho by mohl být Pastor Maldonado a jeho štědrá podpora PDVSA. Venezuelan se nedávno vyjádřil, že se poohlíží i po jiných týmech a pokud by ho Sauber angažoval, zalepil by tím díru v rozpočtu po odcházejícím Perezovi a snad i zachránil Kobajašiho.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.