Kimi Räikkönen bude na okruhu Jeongam startovat poprvé. Finský pilot však žádné velké obavy nemá.
Kimiho Räikkönena čeká o víkendu závod na, pro něj, zcela novém okruhu. Velká cena Koreje se jede již potřetí a jeho soupeři tak mají výhodu, protože Fin bude na okruhu Jeongam startovat poprvé.
"Nikdy jsem v Koreji nebyl, ale pro mě v tom není žádný rozdíl. Už od mládí sem byl vždy schopen naučit se okruhy velmi rychle. To se nezměnilo. Vím, že mnozí piloti hodně pracují se simulátory, aby se naučili nový okruh, ale to není pro mě. Nikdy jsem nehrál playstation nebo trávil čas v simulátorech a nevypadá to, že by to v minulosti nějak ovlivnilo můj výkon," upozorňuje v prohlášení před závodem.
A jak se tedy ten okruh naučí? "Projedu se na něm. Máme tři hodiny testování v pátek a další hodinu před kvalifikací v sobotu, takže všichni piloti budou znát okruh dobře. Je vždy zajímavé závodit na novém místě a užívat si jiných destinací. Cítím se díky tomu dobře. Je to vzrušující přijít tam poprvé a začít procházkou po okruhu a prozkoumat všechny zatáčky," popisuje Räikkönen.
Dodal, že viděl závod v Koreji v televizi a doufá, že kvůli dešti či technickým probémům nezmeškají žádný čas, který mohou trávit na trati.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.