Kamuj Kobajaši věří, že jeho kariéra teď bude vnímána v jiném světle poté, co se mu na jeho domácí GP podařilo získat podium.
Japonec závodí pro Sauber od začátku sezony 2010, do F1 však pronikl na poslední dva závody předcházející sezony s Toyotou. Tehdy se při nehodě, která se odehrála právě v Suzuce, zranil Timo Glock, a tak potřeboval tým z německého Kolína nad Rýnem, ovšem řízený z Japonska, náhradu pro závody v Brazílii a v Abú Zabí.
V těchto dvou závodech na sebe Kamuj upozornil, když byl schopen bojovat i s tehdejším nastupujícím mistrem světa, Jensonem Buttonem. Před právě uplynutým závodním víkendem bylo jeho nejlepší umístění v královně motorsportu čtvrté místo z letošní VC Německa na Hockenheimu.
"V noci zde byla párty s fanoušky v Suzuce. Ráno jsem pak zamířil znova do Suzuky, protože tu byla zorganizovaná další akce pro 5000 fanoušků. V každém ohledu to byl velmi intenzivní víkend.
Vždycky jsem cítil, že pokud se někdy chcete ohlédnout zpět a být brán jako jezdec F1, tak musíte alespoň jednou dojet na podiu. Bez takové fotky to je, jako byste tu ani nebyl, takže to pro mě znamená hodně," řekl v pondělí po závodě Kamuj Kobajaši.
Tak přesně takovou fotku Kobajaši chtěl mít v albu, teď se mu to splnilo(foto: Sauber Motorsport AG)
Jezdec pokračuje o svých pocitech, když jen půl sekundy před Buttonem na McLarenu proťal cílovou čáru: "Okamžitě, když ze mě opadl veškerý ten tlak, tak jsem byl uvolněný. Bez pochyby to byl pro moji kariéru velmi důležitý závod a já jsem cítil 'Jo'! Teď budeme mít několik silných závodů a získáme konečné páté místo v poháru konstruktérů."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.