Kamuj Kobajaši věří, že jeho kariéra teď bude vnímána v jiném světle poté, co se mu na jeho domácí GP podařilo získat podium.
Japonec závodí pro Sauber od začátku sezony 2010, do F1 však pronikl na poslední dva závody předcházející sezony s Toyotou. Tehdy se při nehodě, která se odehrála právě v Suzuce, zranil Timo Glock, a tak potřeboval tým z německého Kolína nad Rýnem, ovšem řízený z Japonska, náhradu pro závody v Brazílii a v Abú Zabí.
V těchto dvou závodech na sebe Kamuj upozornil, když byl schopen bojovat i s tehdejším nastupujícím mistrem světa, Jensonem Buttonem. Před právě uplynutým závodním víkendem bylo jeho nejlepší umístění v královně motorsportu čtvrté místo z letošní VC Německa na Hockenheimu.
"V noci zde byla párty s fanoušky v Suzuce. Ráno jsem pak zamířil znova do Suzuky, protože tu byla zorganizovaná další akce pro 5000 fanoušků. V každém ohledu to byl velmi intenzivní víkend.
Vždycky jsem cítil, že pokud se někdy chcete ohlédnout zpět a být brán jako jezdec F1, tak musíte alespoň jednou dojet na podiu. Bez takové fotky to je, jako byste tu ani nebyl, takže to pro mě znamená hodně," řekl v pondělí po závodě Kamuj Kobajaši.
Tak přesně takovou fotku Kobajaši chtěl mít v albu, teď se mu to splnilo(foto: Sauber Motorsport AG)
Jezdec pokračuje o svých pocitech, když jen půl sekundy před Buttonem na McLarenu proťal cílovou čáru: "Okamžitě, když ze mě opadl veškerý ten tlak, tak jsem byl uvolněný. Bez pochyby to byl pro moji kariéru velmi důležitý závod a já jsem cítil 'Jo'! Teď budeme mít několik silných závodů a získáme konečné páté místo v poháru konstruktérů."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.