Kamuj Kobajaši věří, že jeho kariéra teď bude vnímána v jiném světle poté, co se mu na jeho domácí GP podařilo získat podium.
Japonec závodí pro Sauber od začátku sezony 2010, do F1 však pronikl na poslední dva závody předcházející sezony s Toyotou. Tehdy se při nehodě, která se odehrála právě v Suzuce, zranil Timo Glock, a tak potřeboval tým z německého Kolína nad Rýnem, ovšem řízený z Japonska, náhradu pro závody v Brazílii a v Abú Zabí.
V těchto dvou závodech na sebe Kamuj upozornil, když byl schopen bojovat i s tehdejším nastupujícím mistrem světa, Jensonem Buttonem. Před právě uplynutým závodním víkendem bylo jeho nejlepší umístění v královně motorsportu čtvrté místo z letošní VC Německa na Hockenheimu.
"V noci zde byla párty s fanoušky v Suzuce. Ráno jsem pak zamířil znova do Suzuky, protože tu byla zorganizovaná další akce pro 5000 fanoušků. V každém ohledu to byl velmi intenzivní víkend.
Vždycky jsem cítil, že pokud se někdy chcete ohlédnout zpět a být brán jako jezdec F1, tak musíte alespoň jednou dojet na podiu. Bez takové fotky to je, jako byste tu ani nebyl, takže to pro mě znamená hodně," řekl v pondělí po závodě Kamuj Kobajaši.
Tak přesně takovou fotku Kobajaši chtěl mít v albu, teď se mu to splnilo(foto: Sauber Motorsport AG)
Jezdec pokračuje o svých pocitech, když jen půl sekundy před Buttonem na McLarenu proťal cílovou čáru: "Okamžitě, když ze mě opadl veškerý ten tlak, tak jsem byl uvolněný. Bez pochyby to byl pro moji kariéru velmi důležitý závod a já jsem cítil 'Jo'! Teď budeme mít několik silných závodů a získáme konečné páté místo v poháru konstruktérů."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.