Kimi Räikkonen v rozhovoru na oficiálních stránkách týmu Lotus popisuje své dojmy pro nadcházející velkou cenu Japonska. Jaké si dává šance pro závěr sezony?
Kimi Räikkönen se domnívá, že jeho i týmové umístění v tabulce šampionátu je velmi dobré. Je prý spokojený a přesvědčený, že se ještě mohou i zlepšit.
Na otázku, zda je podle něj možné získat titul bez vítězství v závodě odpověděl: "Těžko říct. Během následujících závodů se může stát spousta věcí, ale hádám, že pokud se na to podíváte matematicky, tak ano, mohlo by to vyjít. Osobně ale cítím, že musíte minimálně jednou vyhrát."
Okruh v Japonsku má rád a má na něj i hezké vzpomínky. "Je to dobrý okruh, rychlý a je tam pár hezkých možností k předjíždění. V roce 2005 jsem tam vyhrál po startu z chvostu a vedení získal po předjížděcím manévru v posledním kole. To bylo jedno z mých nejlepších vítězství. Ten pocit, který jsem měl po projetí cílovou čárou, nikdy nezapomenu," vzpomíná Fin a dodává, že trať s rychlými, dlouhými zatáčkami by měla jeho E20 vyhovovat.
Je si však vědom toho, že tým musí udělat velký krok vpřed a zaměřit se především na správné nastavení. Rychlost prý Lotusu má, avšak musejí držet krok s vývojem ostatních.
A jak se dá podle něj zvládnout dav japonských fanoušků? "Je jich tam hodně a vypadá to, že jsou schopni vás najít kamkoliv půjdete. Běhají rychle, ale nemyslím, že mě chytí když budu v autě," usmívá se Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.