Kimi Räikkonen v rozhovoru na oficiálních stránkách týmu Lotus popisuje své dojmy pro nadcházející velkou cenu Japonska. Jaké si dává šance pro závěr sezony?
Kimi Räikkönen se domnívá, že jeho i týmové umístění v tabulce šampionátu je velmi dobré. Je prý spokojený a přesvědčený, že se ještě mohou i zlepšit.
Na otázku, zda je podle něj možné získat titul bez vítězství v závodě odpověděl: "Těžko říct. Během následujících závodů se může stát spousta věcí, ale hádám, že pokud se na to podíváte matematicky, tak ano, mohlo by to vyjít. Osobně ale cítím, že musíte minimálně jednou vyhrát."
Okruh v Japonsku má rád a má na něj i hezké vzpomínky. "Je to dobrý okruh, rychlý a je tam pár hezkých možností k předjíždění. V roce 2005 jsem tam vyhrál po startu z chvostu a vedení získal po předjížděcím manévru v posledním kole. To bylo jedno z mých nejlepších vítězství. Ten pocit, který jsem měl po projetí cílovou čárou, nikdy nezapomenu," vzpomíná Fin a dodává, že trať s rychlými, dlouhými zatáčkami by měla jeho E20 vyhovovat.
Je si však vědom toho, že tým musí udělat velký krok vpřed a zaměřit se především na správné nastavení. Rychlost prý Lotusu má, avšak musejí držet krok s vývojem ostatních.
A jak se dá podle něj zvládnout dav japonských fanoušků? "Je jich tam hodně a vypadá to, že jsou schopni vás najít kamkoliv půjdete. Běhají rychle, ale nemyslím, že mě chytí když budu v autě," usmívá se Räikkönen.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.