Michael Schumacher měl podle Nikiho Laudy místo mlžení o technické závadě ve svém Mercedesu ihned přiznat, že při nárazu do vozu Jeana-Erica Vergneho chyboval.
Sedminásobný německý mistr světa F1 ve 39. okruhu Velké ceny Singapuru nedobrzdil svůj vůz a narazil do pilota Toro Rosso, čímž pro oba závod skončil. Komisaři po vyslechnutí obou jezdců a prozkoumání telemetrie došli k názoru, že se jednalo o chybu Schumachera, proto mu udělili trest v podobě odsunu o deset míst na startovním roštu v Suzuce příští týden.
Třiačtyřicetiletý pilot Mercedesu se sice Vergnemu omluvil, v médiích se však vymlouval na technickou chybu svého monopostu, což se nelíbí Laudovi. "Štve mě to, že Michael od počátku nebral chybu na sebe," uvedl pro noviny Österreich.
Podle bývalého trojnásobného šampiona měl vůz v pořádku: "Pokud by s ním něco měl, by ho FIA netrestala. Byl bych býval raději, kdyby připustil svou chybu, protože ty dělají všichni."
Podle Laudy by však nebylo fér jej odsuzovat kvůli věku: "To jsou všechno jen hloupé spekulace stejných lidí, kteří po kvalifikaci v Monaku tvrdili opak. Nehoda se může stát i dvacetiletému. Je to jednoduché obviňovat jej kvůli věku," cituje jej Die Welt.
Dodává, že by bylo "špatné" spojovat Schumacherovu poslední chybu se spekulacemi o jeho konci.
Michael Schumacher v Singapuru (foto: Daimler AG)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.