SINGAPUR - Divoký souboj včera svedli Bruno Senna, kterého v boji o desáté místo na mostě přes vzájemný kontakt předjel Felipe Massa. Proč nebyl pilot Williamsu potrestán?
Felipe Massa si po předjetí svého krajana ihned stěžoval na vytlačení ke zdi, počínání Bruna Senna bylo proto po závodě prošetřováno. Komisaři však nedospěli k závěru, že by pilot Williamsu udělal něco špatně, protože jeho manévr neposoudili jako úmyslné bránění.
"Zkoumání video důkazů z mnoha aut při četném průjezdu kol stejným místem okruhu ukázalo, že Senna volil svou normální stopu, když se Massa prodíral kolem něj," uvádí pro Autosport mluvčí FIA.
"Dospělo se k závěru, že Senna 'nebránil' svou pozici na rovince ve smyslu dokumentu TM/006 [vyjasnění bránění před VC Británie]. Ukázalo se, že jakmile si Senna uvědomil přítomnost Massy na své levé straně, pohnul se doprava, čímž umožnil Massovi své předjetí," zdůvodňuje dále mluvčí FIA.
Tímto rozhodnutím na Massu, který svůj vůz v divokém smyku parádně zvládl, komisaři rozhodně dojem neudělali: "Jediné, co vím, je, že jsem byl úplně na jeho straně a on mě vytlačil do zdi. Takže po tom všem, co se stalo a začalo v Bahrajnu, vím, že změnili pravidla, takže když vedle sebe máte auto, nemůžete ho zavřít - což se dnes stalo."
Massa v Singapuru pronásleduje Sennu (foto: Williams F1 Team)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.