SINGAPUR - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy během přezouvání pilotů a jaké pneumatikové strategie volily ve Velké ceně Singapuru?
Dnešní den se Red Bullu vydařil téměř po všech stránkách: Sebastian Vettel vyhrál závod v Singapuru a navíc si v 10. kole připsal i absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala 2,9 sekundy. Ta druhá trvala o 2 s déle proto, že mechanici museli čekat, až se během výjezdu safety caru kolem přežene Jenson Button.
Mechanici rakouské stáje pracovali výborně i při odbavování Marka Webbera - průměr tří zastávek: 3,12 sekundy.
McLaren v boxech zazářil při zastávce Lewise Hamiltona, která byla stejně rychlá, při přezouvání Jensona Buttona však moc nezářil: jednou to stihli za 3,7 s, podruhé za 3,4 s.
Velmi dobře pracovalo také Ferrari v případě Fernanda Alonsa, když první zastávku zvládlo za 3,2 s a druhou v 29. kole za rovné tři vteřiny.
V průměru zastávek pod 3,5 s se dostal i Lotus při práci na voze Kimiho Räikkönena (3,26 s) a Mercedes u Nica Rosberga (3,37 s).
Většina pilotů včetně prvních desíti na roštu dnes startovala na super-měkké směsi (značené červenou barvou), na měkké (žlutá barva) začínali De la Rosa, Glock, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen a Pic.
Většina pilotů (11 z 19 klasifikovaných) Velkou cenu Singapuru zvládla se dvěma zastávkami, třikrát se v boxech objevilo 7 jezdců: De la Rosa, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Massa, Senna a Webber. Čtyřikrát své mechaniky navštívil pouze smolař Petrov.
Nejdelší stinty v závěru po zajetí safety caru na super-měkkých pneumatikách zvládl nováček Charles Pic s Marusií: 27 kol, což představuje 45,8 % závodu. Na jedné sadě měkkých ujel největší vzdálenost jeho kolega Timo Glock: 34 kol (57,6 %).
Legenda:
Závod hodně ovlivnily dva výjezdy safety caru, některým pomohly (dnes skvělý Di Resta, Glock, Massa, Pérez, Ricciardo a Vergne), jiní si kvůli nim pohoršili (Alonso, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Räikkönen či Webber). Pokud by vyjel během prvních deseti kol, pak by v závodě automaticky volili 2 zastávky všichni.
Super-měkká směs dnes byla o 1,5 s rychlejší než měkká, v tomto ohledu jsme zaznamenali největší rozdíl v letošní sezóně. Důležité bylo odhadnout okamžik, kdy se jejich výhoda ztrácí (tzv. crossover, cca po 10 kolech), velkou roli v tom hrál jízdní styl jezdců, obzvlášť na začátku závodů s nejvyšším množstvím paliva v celé sezóně.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.