SINGAPUR - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy během přezouvání pilotů a jaké pneumatikové strategie volily ve Velké ceně Singapuru?
Dnešní den se Red Bullu vydařil téměř po všech stránkách: Sebastian Vettel vyhrál závod v Singapuru a navíc si v 10. kole připsal i absolutně nejrychlejší zastávku, která trvala 2,9 sekundy. Ta druhá trvala o 2 s déle proto, že mechanici museli čekat, až se během výjezdu safety caru kolem přežene Jenson Button.
Mechanici rakouské stáje pracovali výborně i při odbavování Marka Webbera - průměr tří zastávek: 3,12 sekundy.
McLaren v boxech zazářil při zastávce Lewise Hamiltona, která byla stejně rychlá, při přezouvání Jensona Buttona však moc nezářil: jednou to stihli za 3,7 s, podruhé za 3,4 s.
Velmi dobře pracovalo také Ferrari v případě Fernanda Alonsa, když první zastávku zvládlo za 3,2 s a druhou v 29. kole za rovné tři vteřiny.
V průměru zastávek pod 3,5 s se dostal i Lotus při práci na voze Kimiho Räikkönena (3,26 s) a Mercedes u Nica Rosberga (3,37 s).
Většina pilotů včetně prvních desíti na roštu dnes startovala na super-měkké směsi (značené červenou barvou), na měkké (žlutá barva) začínali De la Rosa, Glock, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen a Pic.
Většina pilotů (11 z 19 klasifikovaných) Velkou cenu Singapuru zvládla se dvěma zastávkami, třikrát se v boxech objevilo 7 jezdců: De la Rosa, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Massa, Senna a Webber. Čtyřikrát své mechaniky navštívil pouze smolař Petrov.
Nejdelší stinty v závěru po zajetí safety caru na super-měkkých pneumatikách zvládl nováček Charles Pic s Marusií: 27 kol, což představuje 45,8 % závodu. Na jedné sadě měkkých ujel největší vzdálenost jeho kolega Timo Glock: 34 kol (57,6 %).
Legenda:
Závod hodně ovlivnily dva výjezdy safety caru, některým pomohly (dnes skvělý Di Resta, Glock, Massa, Pérez, Ricciardo a Vergne), jiní si kvůli nim pohoršili (Alonso, Hülkenberg, Kobajaši, Kovalainen, Räikkönen či Webber). Pokud by vyjel během prvních deseti kol, pak by v závodě automaticky volili 2 zastávky všichni.
Super-měkká směs dnes byla o 1,5 s rychlejší než měkká, v tomto ohledu jsme zaznamenali největší rozdíl v letošní sezóně. Důležité bylo odhadnout okamžik, kdy se jejich výhoda ztrácí (tzv. crossover, cca po 10 kolech), velkou roli v tom hrál jízdní styl jezdců, obzvlášť na začátku závodů s nejvyšším množstvím paliva v celé sezóně.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.