Kimi Räikkönen na včerejší tiskové konferenci hovořil o tom, nakolik bude Lotusu sedět okruh v Singapuru, o svých šancích na titul i o své budoucnosti.
Räikkönen letos nevyhrál ani jeden závod, přesto v šampionátu okupuje třetí pozici, přičemž na Lewise Hamiltona, který vyhrál už tři velké ceny, ztrácí pouze bod. Může Fin letos vyhrát?
"Nevím. Budeme se snažit a pokusíme se získat v každém závodě více bodů a snad se i zlepšovat. Pokud nakonec vyhrajeme, bude to skvělé. Ale kdokoliv bude mít na konci nejvíce bodů, ten si zaslouží vítězství v šampionátu. Pokud k tomu dojde, bude to pro nás dobré. Jestli se to podaří s vítězstvím či bez něj, to už mi je jedno," říká Räikkönen.
Je Singapur okruhem, který by měl Lotusu sedět? "Nevím. Nikdy jsem zde s týmem nebyl. Nevíme. Myslím, že minulý rok zde prožívali těžké časy, teď to bude ale zcela jiný příběh. Zítra budeme vědět mnohem více," odpovídá Fin.
"Tento druh okruhu je obvykle dost v pohodě, doufejme tedy, že to bude i tento případ. Ale jak jsem řekl - poslední dva závody pro nás nebyly jednoduché, jednalo se však o jiné konfigurace než tady, takže nikdy nevíte," pokračuje Räikkönen, který se letos vrátil k závodění v F1.
Bude pokračovat i příští rok? "Nikdy nevíte. Je spousta jiných hezkých věcí kormě Formule 1. Nyní máme několik možností, takže uvidíme," přemítá mistr světa z roku 2007. O co konkrétně by mohlo jít? "Vždy jsem říkal, že po Formuli 1 zoufale netoužím, a když budu mít chuť na něco jiného, tak to budu dělat."
Pokud se Kimimu podaří získat titul, je mu úplně jedno, zda to bude s vítězstvímv některé z velkých cen či bez něj (foto: Lotus F1 Team)
Vypadá to však, že Kimi v F1 zůstane i příští rok: "Nyní si to užívám - jsem v dobrém týmu s příjemnými lidmi pro spolupráci. Uvidíme, k čemu dojde. Existuje spousta odlišných druhů závodění a možností dělat normální věci ve svém životě mimo Formule 1. Počkám a uvidím."
Räikkönen bude zřejmě pokračovat v Lotusu, byť se v paddocku začíná spekulovat o tom, že by mohl nahradit u McLarenu Hamiltona - pokud by Brit přestoupil k Mercedesu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.