Šéf Lotusu Eric Boullier si myslí, že by si jeho rezervní pilot zasloužil další šanci v F1.
Po loňské sezóně musel Jeromed d'Ambrosio přepustit sedačku ve Virginu (nyní Marussia) mladému Charlesovi Picovi. Belgický pilot získal pro letošní sezónu místo rezervního jezdce v týmu Lotus.
Díky zákazu startu pro Romaina Grosjeana měl možnost zúčastnit se závodního víkendu v Monze. Po startu z 16. místa dojel D'Ambrosio na třinácté pozici. Jeho postup vpřed komplikovala absence KERSu, o který přišel hned v úvodu závodu. Svým výkonem udělal dojem na šéfa týmu, Erica Boulliera.
I přesto, že Lotus potvrdil své současné jezdecké složení, Eric Boullier v rozhovoru pro Autosport prozradil, že by si jeho svěřenec zasloužil další příležitost závodit: "Pokud o něm kdokoliv pochyboval, nyní musí každý vidět, že je velmi rychlý a dokáže být velmi profesiální. Určitě si zaslouží své místo ve Formuli 1."
"Předvedl velmi dobrý výkon. V druhé polovině závodu držel stejné tempo jako vozy před ním. Neudělal žádnou velkou chybu a byl velmi profesionální. Šéfové týmů by si měli všimnout jeho rychlosti," dodal šéf týmu.
Jérôme d'Ambrosio během závodu v Monze (foto: Lotus F1 Team)
Velká cena Itálie byla pro D'Ambrosia prvním závodem od konce roku 2011. Během letošního roku řídil vůz E20 při testech v Mugellu. Do vozu se v Singapuru vrátí Romain Grosjean, kterému vypršel trest v podobě zákazu startu v jednom závodě.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.