Šéf Lotusu Eric Boullier si myslí, že by si jeho rezervní pilot zasloužil další šanci v F1.
Po loňské sezóně musel Jeromed d'Ambrosio přepustit sedačku ve Virginu (nyní Marussia) mladému Charlesovi Picovi. Belgický pilot získal pro letošní sezónu místo rezervního jezdce v týmu Lotus.
Díky zákazu startu pro Romaina Grosjeana měl možnost zúčastnit se závodního víkendu v Monze. Po startu z 16. místa dojel D'Ambrosio na třinácté pozici. Jeho postup vpřed komplikovala absence KERSu, o který přišel hned v úvodu závodu. Svým výkonem udělal dojem na šéfa týmu, Erica Boulliera.
I přesto, že Lotus potvrdil své současné jezdecké složení, Eric Boullier v rozhovoru pro Autosport prozradil, že by si jeho svěřenec zasloužil další příležitost závodit: "Pokud o něm kdokoliv pochyboval, nyní musí každý vidět, že je velmi rychlý a dokáže být velmi profesiální. Určitě si zaslouží své místo ve Formuli 1."
"Předvedl velmi dobrý výkon. V druhé polovině závodu držel stejné tempo jako vozy před ním. Neudělal žádnou velkou chybu a byl velmi profesionální. Šéfové týmů by si měli všimnout jeho rychlosti," dodal šéf týmu.
Jérôme d'Ambrosio během závodu v Monze (foto: Lotus F1 Team)
Velká cena Itálie byla pro D'Ambrosia prvním závodem od konce roku 2011. Během letošního roku řídil vůz E20 při testech v Mugellu. Do vozu se v Singapuru vrátí Romain Grosjean, kterému vypršel trest v podobě zákazu startu v jednom závodě.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.