Šéf Lotusu Eric Boullier si myslí, že by si jeho rezervní pilot zasloužil další šanci v F1.
Po loňské sezóně musel Jeromed d'Ambrosio přepustit sedačku ve Virginu (nyní Marussia) mladému Charlesovi Picovi. Belgický pilot získal pro letošní sezónu místo rezervního jezdce v týmu Lotus.
Díky zákazu startu pro Romaina Grosjeana měl možnost zúčastnit se závodního víkendu v Monze. Po startu z 16. místa dojel D'Ambrosio na třinácté pozici. Jeho postup vpřed komplikovala absence KERSu, o který přišel hned v úvodu závodu. Svým výkonem udělal dojem na šéfa týmu, Erica Boulliera.
I přesto, že Lotus potvrdil své současné jezdecké složení, Eric Boullier v rozhovoru pro Autosport prozradil, že by si jeho svěřenec zasloužil další příležitost závodit: "Pokud o něm kdokoliv pochyboval, nyní musí každý vidět, že je velmi rychlý a dokáže být velmi profesiální. Určitě si zaslouží své místo ve Formuli 1."
"Předvedl velmi dobrý výkon. V druhé polovině závodu držel stejné tempo jako vozy před ním. Neudělal žádnou velkou chybu a byl velmi profesionální. Šéfové týmů by si měli všimnout jeho rychlosti," dodal šéf týmu.
Jérôme d'Ambrosio během závodu v Monze (foto: Lotus F1 Team)
Velká cena Itálie byla pro D'Ambrosia prvním závodem od konce roku 2011. Během letošního roku řídil vůz E20 při testech v Mugellu. Do vozu se v Singapuru vrátí Romain Grosjean, kterému vypršel trest v podobě zákazu startu v jednom závodě.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.